Ilustračný obrázok k článku Električková trať naprieč Petržalkou sa do roku 2023 NESTIHNE dokončiť, tvrdí Remišová
Foto: Karol Srnec / Zdroj: ephoto.sk

Električková trať naprieč Petržalkou sa do roku 2023 NESTIHNE dokončiť, tvrdí Remišová

Vicepremiérka si zároveň nevie predstaviť, že bude pre Bratislavu v ďalších programových obdobiach vyčlenený tak veľký balík pre tak finančne náročný projekt.

Aktualizované Rôzne Správy
Aktualizované Rôzne Správy

Električková trať naprieč Petržalkou sa do roku 2023 NESTIHNE dokončiť, tvrdí Remišová

Vicepremiérka si zároveň nevie predstaviť, že bude pre Bratislavu v ďalších programových obdobiach vyčlenený tak veľký balík pre tak finančne náročný projekt.

Ilustračný obrázok k článku Električková trať naprieč Petržalkou sa do roku 2023 NESTIHNE dokončiť, tvrdí Remišová
Foto: Karol Srnec / Zdroj: ephoto.sk

Vicepremiérka a ministerka pre investície a regionálny rozvoj Veronika Remišová (Za ľudí) pochybuje, že sa mestu Bratislava podarí dokončiť predĺženie električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor do konca roka 2023. Dovtedy musí byť tento projekt hotový, aby mohol byť spolufinancovaný z eurofondov. Remišová to vyhlásila na stredajšej (6. 10.) tlačovej konferencii s tým, že ak sa termín nestihne, pôjde o zlyhanie bratislavského magistrátu.

Nestihne sa dokončiť

Remišová tvrdí, že v operačnom programe Integrovaná infraštruktúra je dostatok financií, problémom je nepripravenosť projektov a veľká pravdepodobnosť, že sa veľké infraštruktúrne projekty nestihnú do konca roka 2023 dokončiť. „Týka sa to aj Bratislavy. Pre ňu bolo vyčlenených v programovom období 100 miliónov eur na električkovú trať. S veľkou pravdepodobnosťou sa projekt hlavného mesta nestihne a je to problém,“ uviedla vicepremiérka.

Podľa slov Remišovej je prakticky vylúčené, aby bol projekt 2. etapy električkovej trate v Petržalke do stanoveného termínu dokončený.

Remišová si zároveň nevie predstaviť, že bude pre Bratislavu v ďalších programových obdobiach vyčlenený tak veľký balík pre tak finančne náročný projekt. „To je výzva k všetkým žiadateľom, aby sa zamerali na prípravu a včasnú prípravu projektov,“ podotkla.

Stanovisko hlavného mesta

„Štátny Úrad pre verejné obstarávanie len pred dvomi týždňami ukončil kontrolu a nemal námietky voči verejnému obstarávaniu na 2. etapu električkovej trate v Petržalke. Mesto je teraz tesne pred podpisom zmluvy s víťazom súťaže, ktorý dovtedy poskytne aj presný harmonogram realizačných prác,“ informoval Bratislava24 primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Vallo ďalej uvádza, že nie je pravda, že mesto príde o možnosť financovať tento projekt z eurofondov. „Ak by aj mala nastať situácia, že nová električková trať nebude v plnej miere hotová do konca roka 2023, dovtedy zrealizované práce môžu byť vďaka fázovaniu projektu plnohodnotne prefinancované z eurofondov. Zvyšná alokovaná suma bude použitá na financovanie iných dopravných projektov v Bratislave, o čom existuje aj dohoda s ministerstvom dopravy,“ vysvetľuje primátor.

Mesto má pripravené dopravné projekty v hodnote viac ako 200 mil. eur, ktoré je možné zrealizovať do roku 2023, podstatné je, ako rýchlo dokáže štát tieto žiadosti o nenávratné finančné príspevky spracovať. „Vicepremiérka pre investície, regionálny rozvoj a informatizáciu o tomto postupe, samozrejme vie, keďže som ju o tom osobne informoval,“ prízvukuje Vallo.

Ako ďalej uvádza hlavné mesto, oproti pôvodnému scenáru mešká projekt len jeden mesiac. „Okrem prípadných politických dôvodov preto nie je dnes žiadny iný dôvod na prezentáciu katastrofických scenárov projektu, ktorý napreduje a mesto mu preukázateľne venuje náležitú pozornosť,“ dodáva na záver Matúš Vallo.

Viac o doprave v Bratislave

Termín tlačia eurofondy

Predĺženie električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku Bosákova – Janíkov dvor je jedným z najväčších dopravných projektov v hlavnom meste. Projekt sa musí zrealizovať najneskôr do konca roka 2023, ak chce naň mesto využiť eurofondy. V roku 2017 ešte Bratislava predpokladala začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.

V roku 2020 hlavné mesto vyhlásilo súťaž na zhotoviteľa trate. V tomto roku zverejnili jej výsledky. V súťaži zvíťazila skupina dodávateľov – Združenie NS MHD Petržalka. Novú trať majú postaviť za 74,5 milióna eur bez DPH. Pred pár dňami Úrad pre verejné obstarávanie ukončil kontrolu tendra. Porušenie zákona nezistil. Mesto tak už môže podpísať zmluvu so zhotoviteľom. Podľa doterajších informácií k tomu ešte nedošlo.

Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Nový úsek električkovej trate v Petržalke bude nadväzovať na súčasnú zastávku Jungmannova. Trať bude ďalej pokračovať novými električkovými zastávkami, ako Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín