Ilustračný obrázok k článku Budúci MAGNET pre cyklovýletníkov: Nový most do Rakúska rýchlo rastie + FOTO
4
Galéria

Budúci MAGNET pre cyklovýletníkov: Nový most do Rakúska rýchlo rastie + FOTO

Cyklolávka cez Moravu spojí Vysokú pri Morave a rakúsky Marchegg.

KAW Správy Samospráva
KAW Správy Samospráva

Budúci MAGNET pre cyklovýletníkov: Nový most do Rakúska rýchlo rastie + FOTO

Cyklolávka cez Moravu spojí Vysokú pri Morave a rakúsky Marchegg.

Ilustračný obrázok k článku Budúci MAGNET pre cyklovýletníkov: Nový most do Rakúska rýchlo rastie + FOTO
4
Galéria

Most cez rieku Morava, ktorý začal v apríli tohto roka stavať Bratislavský samosprávny kraj, prepojí medzinárodnú cyklotrasu železnej opony Eurovelo 13 s rakúskou cyklotrasou Kamp-Thaya-March. Mal by byť dokončený do leta budúceho roka.

Skvelá trasa na výlety

Nový most spolu s Cyklomostom Slobody vytvorí okruh dlhý 22 kilometrov. Utvorí sa tak skvelá trasa na rodinné výlety. „Je radosť sledovať, ako stavba na oboch brehoch rastie. Je to náš srdcový projekt a chodíme sa naň často pozerať. Ak všetko pôjde podľa plánu, pozveme vás naň už budúce leto,“ komentoval najnovšie fotografie stavby mosta predseda Bratislavského kraja Juraj Droba na sociálnej sieti.

Názov

Do ankety o tom, ako sa cyklomost bude volať, sa mohli zapojiť aj Bratislavčania. Konečný názov by mohol byť definitívne známy v septembri. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) poslal rakúskemu partnerovi projektu vytypované návrhy, ktoré vygenerovali podnety verejnosti. Finálny výber bude mať na starosti zmiešaná slovensko-rakúska komisia vytvorená zo zástupcov samospráv.

Medzi slovenskými návrhmi, o ktorých sa bude rozhodovať, je Most bocianov/Bociania lávka, Cyklomost priateľstva, Most Márie Terézie, Most mieru, Most nádeje a Most železnej opony.

Parametre mosta

Cyklomost bude mať dĺžku 270 metrov a šírku štyri metre. Konštrukcia bude zavesená na oceľových pilieroch. Návrh mosta je realizovaný ako päťpoľová konštrukcia s rozpätím hlavného poľa 80 metrov a oboch predpolí 2×25 metrov. Maximálna výška pilierov je 17 metrov a po dokončení ostane minimálna plavebná výška sedem metrov. Stavebné práce sú prevažne z rakúskej strany, dôvodom je ochrana slovenskej chránenej krajinnej oblasti Záhorie. Na slovenskej strane pôjde najmä o násyp prístupovej rampy a predpolie.

Viac o možnostiach na oddych v Bratislave

Nový cyklomost do Rakúska (august 2021)
4
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín