Byť vodičom v Dopravnom podniku Bratislava sa vďaka niekoľkým benefitom môže oplatiť

Dopravný podnik Bratislava (DPB) už niekoľko rokov rieši problém s nedostatkom vodičov, ktorí by mohli v hlavnom meste jazdiť na autobusoch, trolejbusoch či električkách.

Ilustračný obrázok k článku Byť vodičom v Dopravnom podniku Bratislava sa vďaka niekoľkým benefitom môže oplatiť
Zdroj: TASR

Ich najväčší deficit je v autobusovej doprave. Podľa generálneho riaditeľa DPB Milana Urbana by ich do komfortného stavu dostalo 70 nových vodičov. „Keby bol tento počet dvojnásobný, tak ich ešte zoberieme,“ priblížil s tým, že nových zamestnancov sa snažia do podniku prilákať viacerými benefitmi.

DPB láka na vyššiu mzdu

Dopravný podnik ich chce osloviť napríklad mzdou, ktorá sa u vodiča bratislavskej MHD pohybuje za prvý polrok 2016 v priemere na úrovni 1162 eur. „Keď vezmeme medziročné porovnania nárastu mzdy v jednotlivých kategóriách, tak tieto nárasty presiahli 15 percent,“ povedal Urban.

DPB zároveň zvýhodnil nadčasovú prácu vodičov na rámec zákonného príplatku. Podľa generálneho riaditeľa tento príplatok zvýšili o 50 eur mesačne pri 60 hodinách nadčasovej práce.

Na podporu náboru nových vodičov poskytuje podnik bezplatné získanie príslušného vodičského oprávnenia i odbornej spôsobilosti. Každý kvalifikovaný vodič autobusu a trolejbusu zas môže po novom dostať pri nástupe do pracovného pomeru náborový príspevok vo výške 3-tisíc eur s tým, že musí v DPB pracovať minimálne tri roky.

Čítajte aj: Na zaplatenie 50-eurovej pokuty za cestovanie načierno máte desať pracovných dní

Príspevok na ubytovanie

„Ponúkame aj príspevok na ubytovanie vodičom pochádzajúcich mimo Bratislavy,“ podotkol Urban. Vodiči DPB, aj ich rodinní príslušní, majú zvýhodnené cestovanie v bratislavskej MHD. Šoféri majú príplatky za prácu počas sviatkov, víkendov, za zvýšenú namáhavosť a bonus získavajú aj za bezškodový výkon práce.

Vedúca odboru rozvoja ľudských zdrojov DPB Petra Lanáková v minulosti uviedla, že nedostatok vodičov vo verejnej doprave nie je problém len Bratislavy, ale aj iných miest a susedných krajín. Podľa nej pracovný trh v súčasnosti ponúka hotových vodičov autobusov len v obmedzenom množstve a v súčasnosti nie je podľa nej na Slovensku škola, ktorá by vychovávala profesionálnych vodičov.

Čítajte aj: Vďaka nášmu prehľadu vás septembrové zmeny v bratislavskej MHD nezaskočia

Zdroj: TASR