Ilustračný obrázok k článku V Dopravnom podniku prepúšťať nebudú: Matúš Vallo chce lobovať v Európskej únii
7
Galéria
Zdroj: TASR/Martin Baumann

V Dopravnom podniku prepúšťať nebudú: Matúš Vallo chce lobovať v Európskej únii

Primátor nechce dovoliť ani rušenie liniek MHD.

Správy Samospráva
Správy Samospráva

V Dopravnom podniku prepúšťať nebudú: Matúš Vallo chce lobovať v Európskej únii

Primátor nechce dovoliť ani rušenie liniek MHD.

Ilustračný obrázok k článku V Dopravnom podniku prepúšťať nebudú: Matúš Vallo chce lobovať v Európskej únii
7
Galéria
Zdroj: TASR/Martin Baumann

V Dopravnom podniku Bratislava nedôjde k hromadnému prepúšťaniu či rušeniu liniek mestskej hromadnej dopravy (MHD). Deklaruje to bratislavský primátor Matúš Vallo s tým, že hlavné mesto ako jediný akcionár DPB zoberie chýbajúce peniaze spôsobené výpadkom príjmov mestského dopravcu na „svoje plecia“.

Pomoc mesta

„Bratislava nedovolí, aby nastalo hromadné prepúšťanie, a ani to, aby sa začali rušiť niektoré linky MHD. Dva a pol roka robíme na to, aby sme pridali viac dopravných prostriedkov na zrýchlenie intervalov, aby sme mali viac liniek, a teraz to určite nechceme pokaziť,“ skonštatoval Vallo.

Na sanáciu problému s výpadkom tržieb DPB, ktorý spôsobila pandémia nového koronavírusu, pôjdu podľa Valla peniaze, ktoré sa podarilo ušetriť v uplynulom období magistrátu i DPB. Podotkol však, že tieto financie budú chýbať inde. „Investovať sme ich totiž plánovali inak,“ skonštatoval. Šéf DPB Martin Rybanský na margo primátorom ohlásenej pomoci na sociálnej sieti uviedol, že verí, že apríl neprinesie len uvoľňovanie opatrení, ale aj uvoľnenie situácie v bratislavskej MHD.

Lobing

Aj keď mesto avizuje pomoc pre svojho dopravcu, plánuje sa v krátkom čase obrátiť na Európsku komisiu. Dôvodom je, že DPB sa nemôže zapojiť do schémy štátnej pomoci a ani niekoľkomesačné rokovania so štátom tento problém nevyriešili. „Európska komisia pritom schválila schému pomoci tak, že sa v nej nerozlišuje, či je podnik vlastnený súkromníkom alebo samosprávou,“ poznamenal primátor.

Od Komisie preto hlavné mesto bude chcieť vedieť, či má vláda SR právo na to, aby obmedzovala prístup DPB k tejto pomoci. Za nespravodlivé a diskriminačné považuje, že súkromné dopravné firmy v 54 mestách po celom Slovensku kompenzáciu čerpať môžu a štyri samosprávne dopravné podniky (v Bratislave, Košiciach, Prešove a Žiline) ju čerpať nemôžu.

Z obavy z hromadného prepúšťania i rušenia liniek MHD v pondelok (12. 4.) ráno hodinu štrajkovali vodiči dopravných podnikov v Bratislave a Košiciach. Formou stužiek i oznamov ich podporili aj ich kolegovia z prešovského dopravného podniku. Spoločne tak chceli upozorniť na to, že štát stále finančne nepomohol ich dopravným podnikom s výpadkom príjmov spôsobeným pandémiou. Zástupcovia zamestnancov podnikov nevylučujú, že pristúpia aj k iným krokom, ak sa nedozvedia kladné stanovisko zo strany vlády či parlamentu.

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Magazín