Trhovisko Miletičova je v ohrození, myslí si mestský poslanec J. Buocik
V opakovanom záujme developera, spoločnosti J&T Real Estate, vidí Buocik ohrozenie pre trhovisko spolu parkoviskom a neďalekým parčíkom.
Bratislavský mestský poslanec a zároveň kandidát na starostu Ružinova v tohtoročných komunálnych voľbách Ján Buocik sa obáva, či pre nový mestský električkový okruh nie je opäť v ohrození Trhovisko Miletičova. Poukazuje na to, že už v minulosti sa v rámci žiadaného štatútu významnej investície uvažovalo o vyvlastnení viacerých pozemkov pod trhoviskom a jeho okolí. Developer vyjadrenia o „obsadení“ trhoviska odmieta a označuje za mýty.
Ohrozená Miletička?
V opakovanom záujme developera, spoločnosti J&T Real Estate, vidí Buocik ohrozenie pre trhovisko spolu parkoviskom a neďalekým parčíkom. Práve tieto pozemky sa na vyvlastnenie objavili v rámci minuloročnej žiadosti o štatút významnej investície, ktorým sa mala zaoberať vláda. Samosprávy však takýto štatút vtedy odmietli a developer túto svoju žiadosť následne stiahol.
„Električka mala uhryznúť kus z trhoviska, zhruba desaťmetrový pás popri Miletičovej ulici, čo sa dalo pochopiť,“ uviedol na pondelňajšom brífingu Buocik s tým, že za nepochopiteľnú považuje úvahu o pozemkoch, ktoré s projektom podľa neho nemajú nič spoločné. „Nevieme, aké sú skutočné zámery developera. S jeho opakovaným záujmom o postavenie električkovej trate sa pýtam, či je znova v ohrození celé Trhovisko Miletičova, vrátane parkoviska. Developer by mal naozaj vyložiť všetky karty na stôl,“ zdôraznil Buocik. Považoval by to za najdrzejší a najabsurdnejší nápad.
Developer vo svojom stanovisku odmieta zaťahovanie témy nového mestského električkového okruhu do komunálneho súboja politikov. „V žiadnom prípade by nedošlo k vyvlastneniu časti pozemkov Trhoviska Miletičova na iný účel, ako je verejná doprava. Aj v prípade, ak by na základe udeleného štatútu významnej investície došlo k samotnému vyvlastneniu pozemkov na verejnú dopravnú stavbu, išlo by striktne o vymedzený koridor pozemkov priamo pod električkovou traťou a zastávkami,“ skonštatoval Pavel Pelikán, výkonný riaditeľ spoločnosti J&T Real Estate.
Trasa novej električky
Napojenie električky na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto bolo podľa neho riešené variantne a tak, ako všetky návrhy riešení koľajovej dopravy v hlavnom meste. „Po detailnom preverení trasovania nového mestského električkového okruhu môžeme konštatovať, že nový mestský električkový okruh sa bude napájať na ružinovskú radiálu a Trnavské mýto až v mieste križovatky Záhradnícka – Miletičova,“ poznamenal Pelikán.
Nový centrálny električkový okruh Bratislavy za zhruba 30 miliónov eur by mohol byť realitou v priebehu štyroch až siedmich rokov. Na petržalskú električkovú radiálu by sa mal napojiť na Šafárikovom námestí, poza objekt umeleckej besedy, a viesť po Pribinovej ulici. Tam bude pokračovať popred novú budovu Slovenského národného divadla (SND), ďalej na Košickú ulicu, Dulovo námestie až k trhu na Miletičovej.
Odtiaľ bude pokračovať smerom na Trnavské mýto a napojí sa na ružinovskú radiálu. Na novej trati má vzniknúť šesť zastávok s pracovnými názvami SND, Eurovea, Prístavná, Košická, Dulovo námestie a Trhovisko Miletičova. Zároveň by mal vytvoriť predpoklady na realizáciu ďalšieho dlhodobého zámeru mesta, a to vybudovanie vrakunsko-biskupickej električkovej radiály.