Ilustračný obrázok k článku Obyvateľov Nového Mesta otravuje príšerný hluk. Čo im odkazujú kompetentní?
Zdroj: odkazprestarostu.sk

Obyvateľov Nového Mesta otravuje príšerný hluk. Čo im odkazujú kompetentní?

Nemôžu ani okno otvoriť! A proti hluku nepomáha ani vata v ušiach, či paplón na hlave.

Eva Sládková Rôzne Správy
Eva Sládková Rôzne Správy

Obyvateľov Nového Mesta otravuje príšerný hluk. Čo im odkazujú kompetentní?

Nemôžu ani okno otvoriť! A proti hluku nepomáha ani vata v ušiach, či paplón na hlave.

Ilustračný obrázok k článku Obyvateľov Nového Mesta otravuje príšerný hluk. Čo im odkazujú kompetentní?
Zdroj: odkazprestarostu.sk

„Dobrý deň, chcem vedieť, koľko ľudí počuje hluk z Datacentra na Račianskej ulici. Ja ho počujem nonstop, lebo bývam blízko a chcem zistiť, koľko ľudí by podpísalo petíciu, alebo či by nebolo dobré to riešiť aj cez médiá. Trvá to už od roku 2011, kedy túto úžasnú stavbu postavili. Prosím vyjadrite sa,“ napísal vo facebookovej skupine Novomestské fórum Martin.

Ukázalo sa, že v tom nie je sám a že hluk počujú aj ďalší obyvatelia tejto lokality.

„Celé sídlisko Teplická to počuje, asi iné ako medializovať nepomôže,“ zareagoval Jano.

Reakcie

Bratislava24 najskôr oslovila Nové Mesto.

„Ochrana zdravia pred hlukom v životnom prostredí je riešená v zákone o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia. Kontrolu hluku na základe podnetu vykonáva príslušný Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) zväčša na základe sťažností a podnetov obyvateľov. Ak je to opodstatnené, uložia zodpovednému prevádzkovateľovi povinnosť vykonať nápravné opatrenia, ktorých splnenie následne od prevádzkovateľa vymáhajú aj prostredníctvom sankčných postihov,“ napísal nám hovorca mestskej časti Marek Tettinger. Zisťovali sme teda ďalej, či o tom vie aj Slovak Telekom.

„Naša spoločnosť sa zaoberá každým jedným podnetom, ktorý dostane od občanov a aj tento anonymný podnet občana Bratislavy je už v riešení. Občania sa však môžu vždy obrátiť s otázkou, či požiadavkou aj priamo na nás, či už na našom webe, cez mobilnú aplikáciu alebo telefonicky na našej zákazníckej linke,“ uviedol pre Bratislava24 hovorca spoločnosti pre korporátne záležitosti Pavel Ďurík. Dodal však, že budova bola riadne skolaudovaná a spĺňa všetky náležitosti. Žiadne nové úpravy sa vraj od jej kolaudácie neudiali.

„Takisto neevidujeme žiadne požiadavky zo strany zodpovedných orgánov ohľadom hluku v danej lokalite. Sme však ochotní kedykoľvek pomôcť a prípadne navrhnúť vhodné riešenie, ako napr. inštaláciu dodatočných protihlukových stien,“ dodal Pavel Ďurík.

Meranie

Najlepším riešením teda asi bude, ak ľudia získajú dôkaz o tom, že hluk je naozaj neúnosný.

„Odporučil by som nechať si zmerať hladiny hluku a vypracovať posudok nezávislou firmou. Ak posudok dopadne tak, ako dúfate, treba sa s ním obrátiť na úrad mestskej časti, oddelenie verejného poriadku, aby zjednalo nápravu. Samozrejme môžete kontaktovať aj priamo firmu,“ poradil novomestský poslanec Juraj Petrovič.

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM

SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie