Ilustračný obrázok k článku Námestia v centre Bratislavy čaká poriadna zmena: Zeleň, kamenná dlažba a všetko bez bariér
4
Galéria
Zdroj: Bratislava - Magistrát

Námestia v centre Bratislavy čaká poriadna zmena: Zeleň, kamenná dlažba a všetko bez bariér

Námestie SNP i Kamenné námestie by mali do roku 2025 zrekonštruovať. Z námestí, ktoré sú tesne vedľa seba, by sa mal stať zjednotený verejný priestor.

KAW Správy Samospráva
KAW Správy Samospráva

Námestia v centre Bratislavy čaká poriadna zmena: Zeleň, kamenná dlažba a všetko bez bariér

Námestie SNP i Kamenné námestie by mali do roku 2025 zrekonštruovať. Z námestí, ktoré sú tesne vedľa seba, by sa mal stať zjednotený verejný priestor.

Ilustračný obrázok k článku Námestia v centre Bratislavy čaká poriadna zmena: Zeleň, kamenná dlažba a všetko bez bariér
4
Galéria
Zdroj: Bratislava - Magistrát

Námestia v centre hlavného mesta čakajú veľké zmeny. Z miest, cez ktoré radšej len rýchlo prejdete by sa mal stať priestor, kde sa Bratislavčania a turisti zastavia, stretnú sa s priateľmi a budú relaxovať.

Kamenná dlažba aj zeleň

Projekt Živé námestie sa týka Námestia SNP, Námestia Nežnej revolúcie a Kamenného námestia. Po mnohých rokoch sa tak rieši jeden z najdôležitejších verejných priestorov v meste.

Novú podobu Živého námestia bude tvoriť nemecký tím s medzinárodnými skúsenosťami – Atelier LOIDL v spolupráci s dopravnými inžiniermi BPR. Informovalo o tom hlavné mesto na dnešnej tlačovej besede.

Námestia pritiahnu pozornosť kamennou dlažbou, ktorej povrch sa bude odlišovať podľa toho, či ide o chodník, cyklocestu alebo vozovku. Samozrejmosťou bude jeho bezbariérovosť. Pohyb mestom sa tak stane jednoduchším pre všetkých.

Ďalším prvkom je rozšírenie plochy zelene o tretinu, čo znamená až o 1 000 m2 novej zelenej plochy. „Návrh prináša nové vzrastlé stromy a ráta aj s menšou časťou ihličnatých stromov, ktoré budú skrášľovať tento priestor aj v období, keď listnaté stromy opadajú,“ informuje magistrát.

Nový priestor by mohol byť hotový už v rokoch 2024 až 2025. Celková obnova, spoločne s výstavbou mestskej podzemnej garáže, má vyjsť na zhruba 20 miliónov eur.

Na zmierňovanie dopadov klimatickej krízy myslí návrh Živého námestia aj pod povrchom – vytvára vodopriepustnú plochu so špeciálnym systémom infiltrácie, ktorý vodu zároveň udrží v podzemí priestoru pre potreby stromov a pomalé odparovanie.

Bližšie k histórii

Návrh citlivo pristupuje aj k histórii tohto priestoru. „Akcentuje fasády výnimočných budov, ktoré odzrkadľujú históriu a rozvoj hlavného mesta tým, že pracuje so zeleňou a osvetlením tak, aby tieto budovy mohli vyniknúť. Pre Kaplnku sv. Jakuba architekti navrhujú atraktívnejšiu prezentáciu archeologických pozostatkov kaplnky a histórie tohto miesta prostredníctvom priehľadného pochôdzneho povrchu s bezbariérovým bočným vstupom,“ popisuje návrh hlavné mesto.

Článok pokračuje pod obrázkom.

Zdroj: Bratislava - Magistrát

Trolejbusy na Námestí SNP

V centre mesta a po spomínaných úpravách zmení aj usporiadanie dopravy. Pre zlepšenie električkovej dopravy a vyrovnanie koľajovej trate sa počíta s presunutím električkovej zastávky bližšie k Bellušovým družstevným domom. Na Kamenné námestie a Námestie SNP sa má postupne presunúť aj trolejbusová doprava.

Parkovanie pod zemou

„V tomto verejnom priestore stlmíme tranzitnú dopravu prerušením priameho prejazdu individuálnych vozidiel medzi Špitálskou a Štúrovou ulicou. Nová organizácia dopravy, samozrejme, naďalej zabezpečí individuálnu dostupnosť dopravou pre rezidentov a návštevníkov,“ plánuje magistrát.

Parkovať sa bude v podzemí Kamenného námestia, pričom podzemné garážové miesta budú mať viac ako trojnásobok parkovacích miest, ktoré sú dnes na celom námestí.

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Magazín