Rôzne

Kolapsu dopravy mohli zabrániť aj záchytné parkoviská a buspruhy, myslí si Vallo

Nikto presne nevie, čo sa stane s dopravou počas prác na križovatke Triblavina a obchvate Bratislavy. Kandidát na primátora Matúš Vallo a jeho tím tvrdia, že kolapsu dopravy sa dalo zabrániť.

Ilustračný obrázok k článku Kolapsu dopravy mohli zabrániť aj záchytné parkoviská a buspruhy, myslí si Vallo
4
Galéria

V tieto dni sa opäť začali práce na D1 v mieste, kde bude križovatka Triblavina. Obmedzenia budú postupne zavádzané na celom úseku cesty až po vstup do mesta. Najkomplikovanejšia bude križovatka tesne pred vstupom do Bratislavy, kde sa bude tiež napájať obchvat D4. Zároveň sa spustí kľúčová výstavba úseku R7 zo smeru Dunajská Streda, ktorý sa musí napojiť na už dnes komplikovanú schému križovatky Prievoz. Tá sa začne rekonštruovať ako prvá, a to pravdepodobne ešte túto jeseň.

Mesto nemá plán

Podľa bývalej Hlavnej dopravnej inžinierky Tatiany Kratochvílovej, Bratislava nie je pripravená a nemá plán ako túto situáciu riešiť. “Bratislava mala možnosť zrealizovať opatrenia pre preferenciu mestskej hromadnej dopravy. Znížiť počet áut prichádzajúcich do mesta tým, že by zaviedla parkovaciu politiku, ktorá by zvýhodnila rezidentov a pre mimobratislavských vodičov vytvorila motiváciu nechať auto doma a použiť vlak alebo MHD. Za štyri roky nepostavili jediné záchytné parkovisko, len dva buspruhy a pre konflikty v zastupiteľstve primátor nedokázal spustiť parkovaciu politiku,” myslí si Kratochvílová.

Konštruktívne riešenia

Podľa kandidáta na primátora Matúša Valla, je potrebné čo najskôr prísť s riešeniami, ktoré situáciu dokážu zmierniť, lebo inak Bratislava na jeseň skolabuje, čo nedávno v rozhovore pre Denník N potvrdil aj investičný riaditeľ Národnej diaľničnej Jiří Hájek.

“S mojim odborným tímom, ktorý pracoval aj na Pláne Bratislava sme pripravili sériu konkrétnych návrhov opatrení, ktoré, ak by sa realizovali, mohli zabrániť kolapsu dopravy počas rekonštrukcie kľúčovej diaľničnej križovatky Prievoz. Tým, že sa tieto opatrenia nerealizovali, môžeme na jeseň očakávať pravidelné kompletné upchatie Prievozskej ulice, Bajkalskej a následne aj Gagarinovej a Prístavnej, keďže vodiči začnú hľadať okamžite obchádzky. Je dôležité nesťažovať sa a nehádať sa, ale konštruktívne priniesť riešenia,” hovorí Vallo.

Ako zabrániť kolapsu dopravy?

Podľa Valla mesto muselo vedieť o plánovaných prácach. Riešenia dopravy mali byť dohodnuté už pri podpise zmluvy o R7. Teraz namiesto výhovoriek už dávno mali byť v procese realizácie riešenia, o ktorých všetci už dlho hovoríme, že sú potrebné pre dopravu v meste a konkrétne aj pre tento úsek.

  • Spustená parkovacia politika, ktorá zvýhodní Bratislavčanov. Primárne by malo byť pre nerezidentov Bratislavy regulované parkovanie v širšom centre až po Bajkalskú a na Palisádach, čo sú miesta, kde dnes ľudia prichádzajúci do Bratislavy nechávajú autá počas dňa. Takto by sa znížil počet áut prichádzajúcich denne do mesta. Pre prichádzajúcich majú byť budované parkoviská na prestupných uzloch po okrajoch Bratislavy.
  • Prioritou má byť dokončenie záchytného parkoviska pri Cintoríne Vrakuňa, kde časť ľudí mohla presadnúť na posilnené linky hromadnej dopravy a odľahčiť tak dopravnú situáciu v úseku na Gagarinovej.
  • Rozšírená mala byť Slovnaftská ulica o buspruhy, čo by umožnilo posilniť spoje od smeru Vlčie Hrdlo a Podunajské Biskupice, aby existovala expresná alternatíva ako sa hromadnou dopravou z týchto lokalít dostať do mesta a z mesta.
Triblavina
4
Galéria
Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie