Streda 24. júl 2019 Vladimír  19 °C
Rôzne

HLASUJTE: Súhlasíte s vrátením parkovacích miest na Židovskú ulicu?

S prinavrátením parkovania do pešej zóny nesúhlasia napríklad miestni poslanci z Tímu Vallo pre Staré Mesto či bývalý starosta Radoslav Števčík.

Ilustračný obrázok k článku HLASUJTE: Súhlasíte s vrátením parkovacích miest na Židovskú ulicu?
6
Galéria

Na Židovskú ulicu v Starom Meste sa vráti jedenásť parkovacích miest. Staromestská starostka Zuzana Aufrichtová to považuje za kompromisný návrh za niekoľkonásobné porušenie práv obyvateľov dotknutej ulice pri jej rekonštrukcii.

Tím Vallo je proti

S prinavrátením parkovania do pešej zóny však nesúhlasia napríklad miestni poslanci z Tímu Vallo pre Staré Mesto či bývalý starosta Radoslav Števčík.

Staromestskí poslanci z Tímu Vallo súhlasia s tým, aby sa stavba dala procesne do poriadku. Zásadne sú však proti vráteniu parkovania do pešej zóny, čím sa podľa nich znehodnotí verejný priestor. „Mať parkovacie miesto priamo pod oknami nie je ľudské právo. A treba podotknúť, že niektoré parkovacie miesta boli nahradené na inej ulici,“ píšu vo svojom stanovisku na sociálnej sieti.

Starostku preto žiadajú, aby autá do historického centra nevracala a aby pešiu zóny prinavrátila ľuďom. Okrem toho jej včítajú, že v danej veci rozhodla bez toho, aby ju prediskutovala vopred s poslancami, s miestnou dopravnou komisiou či komisiou pre územný plán a životné prostredie.

Zvrátenie humanizácie verejného priestranstva

Obdobný názor má aj bývalý starosta Radoslav Števčík, ktorý to vníma ako pokus o zvrátenie humanizácie verejného priestranstva. „Zo Židovskej, Mikulášskej a Beblavého ulice sa stala plnohodnotná pešia zóna,“ uviedol Števčík, ktorý prinavrátenie parkovacích miest považuje za nesystémový krok. „Či sa bude na Židovskej parkovať alebo nie, nerozhoduje starostka Starého Mesta. Rozhoduje o tom primátor Bratislavy ako cestný správny orgán,“ zdôraznil Števčík.

Zároveň sa ohradzuje voči niektorým tvrdeniam. Na margo údajného opomenutia práv účastníkov konania poznamenal, že samotnej revitalizácii predchádzali dve stretnutia s obyvateľmi. Podotkol, že vždy sa nájdu dve skupiny – jedna, ktorej bude stav vyhovovať a druhá, ktorá bude volať po zmene.

Pravdou podľa neho nie je ani to, že pri revitalizácii boli porušené práva obyvateľov. Rozlišovať podľa neho treba medzi ohlásením stavebných prác, ktoré súviseli s odstránením havarijného stavu komunikácie, jej debarierizáciou a výmenou povrchu komunikácie a medzi zmenou organizácie dopravy. Upozorňuje, že ide o dva samostatné a nezávislé procesy, pričom ohlásenie stavebných prác rieši špeciálny stavebný úrad a zmenu organizácie dopravy rieši cestný správny orgán. „Ak niekto tieto dva procesy spája či podmieňuje, nechápe základné princípy samosprávy,“ zdôraznil Števčík.

Židovská ulica s novou dlažbou (november, 2017)
6
Galéria

Ak chcete dostávať pravidelný prísun aktualít z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: Bratislava.dnes24.sk/TASR