Cesta bratislavskou MHD začína pripomínať dobu pred 30 - 40 rokmi

Tohtoročná jar je teplotne nadpriemerná a bez klimatizácie v MHD by to v týchto dňoch nešlo. Zaujímalo nás, aké sú vaše skúsenosti s cestovaním v MHD v horúčavách.

Cesta rozpáleným autobusom počas horúcich dní je pre každého z nás hotovou nočnou morou. Napriek tomu, že Dopravný podnik Bratislava, a. s. (DPB) postupne vymieňa svoj vozidlový park a snaží sa urobiť MHD komfortnejšou, nespokojných cestujúcich akosi neubúda.

Rozpálená MHD

O názor na klimatizáciu v MHD sme vás požiadali v hlasovaní a mnohí ste na vec otvorene vyjadrili svoj názor. „Ráno sa to ešte dá zniesť, ale potom je to katastrofa. Začína to pripomínať dobu pred 30 – 40 rokmi,“ napísal Jozef.

Podľa niektorých z vás je MHD počas horúcich dní „čistá katastrofa“. Buď klimatizácia zapnutá nie je alebo chladí až príliš. Problémy máte aj s oknami, ktoré sa pri nefungujúcej klíme údajne nedajú ani otvoriť.

„Tie šroty od J&T majú klimatizáciu účinnú asi ako keby na mňa niekto fúkal ústami. Je to cítiť hlavne v teplejších dňoch alebo keď je autobus viac naplnený. A tie Mercedesy, tam nejaký guru vymyslel, že aby bola klíma účinná, tak zavrieme a zamkneme všetky okná špeciálnym kľúčom, ktorý nemajú vodiči ani pri sebe, majú ho len v depe. Problém nastáva vtedy, keď sú zavreté všetky okná, a zároveň tam nie je pustená ani klíma,“ napísal čitateľ Zanj.

Oslovili sme tiež Dopravný podnik, a. s. (DPB). Podľa hovorkyne DPB Adriany Volfovej majú cestujúci vo všetkých autobusoch možnosť otvoriť okno pre prísun čerstvého, aj keď teplého vzduchu. „V prípade, že by mal cestujúci problém, môže sa obrátiť na vodiča. Avšak pripomíname, že ak cestujúci otvárajú okná vo vozidlách pri zapnutej klimatizácii, znižujú tým jej účinnosť,“ dodala Volfová.

Neefektívna klimatizácia

„Ja neviem, či je to náhoda, ale v autobusoch väčšinou žiadna klíma nie je, a keď áno, tak slabá. Ale trolejbusy a električky, tam som mala vždy problém. Strašná zima!“ pridala sa Andrea.

Klíma je podľa hovorkyne neefektívna práve preto, že cestujúci často otvárajú okná. „Takisto dochádza k enormnému úniku vychladeného vzduchu počas státia vozidiel na zastávkach, kedy teplo sála do vozidiel. Zároveň, nie všetkým cestujúcim vyhovujú klimatizované spoje, či už mladým (aj kvôli rôznym alergiám), no taktiež aj tým starším, nakoľko pri teplotných rozdieloch môžu mať zdravotné problémy,“ uviedla Volfová.

Kúrenie miesto klimatizácie

Skúsenosti máte aj s vykúrenými vozidlami. „Veľakrát sa mi stalo, že sa v autobuse kúrilo a vonku bolo 30 stupňov,“ posťažovala sa Silvia. DPB, a. s. ale podľa slov hovorkyne DPB nevie o tom, že by vodiči zapínali kúrenie v letnom období. Sú povinní ho zapínať v zimnom období.

Niektorí z vás vinia „otváračov okien“, iní zase arogantných šoférov. „Spoj 78, smer dolné hony – hotová sauna! Keď som sa opýtala, že prečo nechladí, povedal mi, že si mám ochladiť mozog. To je správanie vodiča?“ pýta sa Hana a podobných pripomienok bolo viac.

„Najradšej mám géniov, ktorí otvoria všetky okná a čudujú sa, že nefunguje klíma,“ napísala Ida.

Sto ľudí, sto chutí

Hovorkyňa DPB trvá na tom, že vozidlá MHD, ktoré sú vybavené klimatizáciou, ju aj používajú. „V prípade, že nastane porucha klimatizácie, pracuje sa na jej odstránení. Funkčnosť klimatizácie vo vozidlách MHD je kontrolovaná denne,“ povedala pre Bratislava24.sk Volfová.

Priznala, že DPB zaznamenáva rozdielne názory na klimatizované vozidlá. Niekomu vyhovujú, niekomu naopak nie.

V prípade, že sa vám niečo vo vozidlách MHD nepozdáva, so svojimi podnetmi sa môžete obrátiť na callcentrum DPB, a. s., alebo ich poslať mailom, prípadne poštou alebo podať osobne v podateľni v sídle DPB, a. s. Viac info nájdete TU.

Pamätajte, v prípade akýchkoľvek problémov v MHD máte stále možnosť obrátiť sa na vodiča.

Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame