Rôzne

Nad osudom plánovaného trhu s domácimi výrobkami visí otáznik

Na Poštovej ulici, medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP, sa mal podľa projektu mestskej časti Staré mesto rozrásť trh s tradičnými domácimi výrobkami. V rámci projektu sa však už niekoľko mesiacov nič nedeje.

Ilustračný obrázok k článku Nad osudom plánovaného trhu s domácimi výrobkami visí otáznik
Zdroj: TASR

Budúcnosť plánovaného trhu s domácimi výrobkami na Poštovej ulici v bratislavskom Starom Meste zostáva zatiaľ otázna. „Mali sme dozornú radu a pri otázkach, či sa bude v projekte pokračovať alebo nie, nezaznela jasná odpoveď. Nemáme teda ešte jednoznačnú odpoveď od investora či do toho projektu chce ísť,“ povedal zástupca staromestského starostu Ľubomír Boháč.

Ide o projekt, s ktorým prišla mestská časť ešte pod vedením bývalej starostky Tatiany Rosovej, kedy sa miesto medzi Hodžovým námestím a Námestím SNP malo zmeniť na tzv. „Náš markt“.

Domáce pečivo a čerstvé ryby

Ten mal podľa vzoru podobných trhov z európskych miest ako Viedeň či Mníchov, ponúkať domáce pečivo, cestoviny, syry, čerstvé ryby, exotické špeciality, ovocie či zeleninu. Mestskú časť na spoluprácu oslovil investor, majiteľ pozemku na rohu ulíc Poštová a Obchodná.

Obe strany sa nakoniec dohodli na spolupráci a založili spoločný podnik – obchodnú spoločnosť Bratislavský Náš markt, ktorá mala formou nájmu prevádzkovať jednotlivé obchodné stánky.

Ich podoba mala vzísť z architektonickej súťaže. Bývalá starostka zámer obhajovala tým, že územie trpí mnohými neduhmi a slúži len ako tranzitné miesto a ľudia pritom samospráve už dlhšie dávajú najavo, že majú záujem o trhy.

V rámci projektu sa však už niekoľko mesiacov nič nedeje, čo dosvedčujú aj informačné materiály, ktoré pravidelne miestnemu zastupiteľstvu predkladá vedenie mestskej časti.

Čítajte aj: OBRAZOM: S jarou ožívajú aj bratislavské trhoviská. Trh na Žilinskej predstavuje významný verejný priestor

Starosta si nevie predstaviť reálnosť projektu

S predstavou trhov na Poštovej ulici pritom od začiatku nie je stotožnený ani súčasný starosta Radoslav Števčík. Ten sa už niekoľkokrát v tejto súvislosti vyjadril, že si nevie predstaviť reálnosť projektu a zužovanie predmetného pešieho priestoru, ktorý je dosť frekventovaný. Zároveň upozorňoval, že proti plánovaným trhom sú aj ľudia z okolia Obchodnej a Poštovej ulice.

Podľa Boháča si ani väčšina miestnych poslancov neželá, aby po ľavej strane Poštovej ulice, v dotyku s hotelom, smerom na Hodžovo námestie vznikali predajné stánky, a to nielen preto, lebo majú negatívne skúsenosti s tým, ako môžu stánky po čase dopadnúť.

„Veľká skupina poslancov s tým nie je stotožnená. Ako mestská časť ale podporujeme dobudovanie bloku na pravej strane Poštovej ulice, v rámci platných regulatív územného plánu,“ konštatuje Boháč.

Pozemky patria investorovi a samospráva vraj nevidí problém s dobudovaním administratívy, bývania či polyfunkcie. Samotná Poštová ulica by však podľa mestskej časti mala zostať „voľná“.

Čaká sa na vyjadrenie investora

Na otázku, či je projekt ešte reálny a či trh na Poštovej vznikne, vicestarosta odpovedať zatiaľ nevedel, mestská časť si chce počkať na jednoznačné vyjadrenie investora.

Na májovom zasadnutí valného zhromaždenia pritom vzišla aj požiadavka pre konateľa spoločnosti na predloženie informácie o stave celého projektu a ďalšom postupe do polovice júna, aby mohlo byť následne informované aj staromestské miestne zastupiteľstvo na najbližšom zasadnutí koncom mesiaca.

Podľa Boháča však nie je vylúčené ani to, že investor svoj zámer prehodnocuje a svoje aktivity presúva skôr do oblasti Fresh Marketu na Tomášikovej ulici.

Potenciál pre prípadné trhy vidí Boháč napr. aj pred, prípadne v Starej tržnici na Námestí SNP. „Bol to priestor, ktorý bol tržnicou a zdá sa nám logickejší ako nejaký peší ťah smerujúci k dopravným uzlom na Poštovej ulici,“ doplnil Boháč.

„Nasch Markt“ má dlhoročnú tradíciu v európskych metropolách. Vychádza z nemeckého slova naschen – mlsať a je známy ako tradičné miesto na nakupovanie domácich produktov a čerstvých potravín, ako aj širokou ponukou delikates z celého sveta. Taktiež je to miesto známe svojou rodinnou atmosférou, osobným prístupom predavačov k zákazníkom a vytváraním komunity.

Čítajte aj: OBRAZOM: Nová farmárska tržnica privítala prvých zákazníkov

Ilustračný obrázok

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM