Zo sna o bratislavskom metre zostal len skelet depa. Mala by tam končiť električka

Metro sa začalo budovať pred viac ako štvrťstoročím. Práce sa však rýchlo skončili a dnes nám z projektu zostalo len rozostavané depo na konci Petržalky.

Jakub Haršany
Ilustračný obrázok k článku Zo sna o bratislavskom metre zostal len skelet depa. Mala by tam končiť električka
Zdroj: Facebook

Myšlienka bratislavského metra sa spája s našim najväčším sídliskom. V období, kedy sa Petržalka začala rozrastať, vznikala diskusia, ako by mala byť riešená hromadná doprava v Petržalke, ale aj celej Bratislave.

Prvýkrát začali práce v roku 1985

Prvotným riešením mala byť rýchlodráha. O metre sa začalo otvorene hovoriť až v 80. rokoch. Vznikali prvé návrhy a plány. Najdôležitejšou trasou malo byť spojenie Petržalky s Trnavským mýtom. Prvýkrát sa začalo stavať v roku 1985 ale práce boli do roka zastavené.

Projekt prekreslili a po troch rokoch sa začalo znova stavať. Ako prvá mala vyrásť trasa, ktorá spájala Janíkov Dvor a Hlavnú stanicu.

Zastávky mali byť vybudované napríklad pri Dunaji, pri dnešnom Tescu na Kamennom námestí či na Obchodnej ulici. Ani druhý pokus netrval dlho a v roku 1990 sa práce opäť zastavili.

Mesto sa následne rozhodlo koncepciu metra prehodnotiť a až v roku 1997 prišlo s projektom tzv. ľahkého metra, ktoré je vedené po povrchu. Bratislava dokonca vytvorila spoločnosť Metro, ktorá sa mala na stavbe podieľať. Aj tento projekt však nakoniec zlyhal.

Naposledy sa variant podzemnej dopravy skloňoval v súvislosti s projektom Filiálka. Ten počítal s prepojením Trnavského mýta s Petržalkou špeciálnou električkou. Nateraz je však projekt metra minulosťou.

Vznikne tu električková trať

Po tom, ako sa Petržalka spojila s centrom mesta električkovou traťou cez zrekonštruovaný Starý most, by malo byť využité aj rozostavané depo, ktoré v lokalite Janíkov dvor zostalo z bývalého projektu metra. Betónový skelet depa je v súčasnosti plný špiny a vody.

„V tomto priestore bude končiť električková trať, ktorá je súčasťou pripravovaného projektu II. etapy Nosného systému MHD do Petržalky, ktorá nadviaže na už dobudovanú a funkčnú I. časť,“ informovala nás hovorkyňa hlavného mesta Ivana Skokanová.

Čítajte aj: Miesto, z ktorého vám bude behať mráz po chrbte

Zdroj: Dnes24.sk