Zaujíma vás, ako bude pokračovať električka v Petržalke? Máte šancu nahliadnuť do projektu
Nová trať má byť po celej dĺžke lemovaná cyklochodníkmi a počíta sa tiež so zatrávnením. Na trase pribudne sedem zastávok s bezbariérovým prístupom a dva električkové mosty cez Chorvátske rameno.
Hoci sme si ešte nemohli vyskúšať ani prvú etapu projektu Nosného systému MHD do najväčšej mestskej časti Bratislavy, mesto už plánuje pokračovanie električkovej trate až po Janíkov dvor. V rámci dopracovania dokumentácie pre územné rozhodnutie boli pripravené dva varianty pre proces EIA (posudzovanie vplyvov na životné prostredie). Tie magistrát predstaví verejnosti už 8. marca o 16.30 hod v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca.
„Aj napriek tomu, že ešte nie sme v procese povinného hodnotenia posudzovania vplyvov na životné prostredie, rozhodli sme sa predstaviť projekt priamo občanom. Zároveň sme vytvorili ďalšiu možnosť, ako sa k projektu môžu Bratislavčania vyjadriť,“ povedala vedúca oddelenia stratégie a projektov hl. mesta, Želmíra Greifová.
Pokračovanie najočakávanejšieho projektu
Električková trať bude osadená do existujúcej infraštruktúry s napojením na už existujúcu MHD tak, aby sa maximálne využila električková doprava cestujúcimi z mestskej časti Petržalka do mestskej časti Staré Mesto. „Nebude sa teda realizovať výstavba žiadnej súbežnej cestnej komunikácie, ktorá bola v tomto území pôvodne plánovaná,“ vysvetlila hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.
Nová trať má byť po celej dĺžke lemovaná cyklochodníkmi (šírka 4,0 m) a počíta sa tiež so zatrávnením. Portál imhd informuje, že na trase pribudne sedem zastávok s bezbariérovým prístupom a dva električkové mosty cez Chorvátske rameno
Viac sa dočítate tu: Električkovú trať do Petržalky budú predlžovať. Pozdĺž celej trasy sú naplánované cyklochodníky
Druhá časť projektu bude nadväzovať na 1. časť projektu Nosného systému MHD do Petržalky. Do zámeru projektu, ktorý je pripravený v 2 variantoch, môže verejnosť nahliadnuť na prízemí budovy Magistrátu hl. mesta SR Bratislavy do 14. marca 2016. V elektronickej podobe je zámer k nahliadnutiu TU.
Okrem toho bude tento projekt predstavený aj na verejnej prezentácii v budúcom týždni (8. marca 2016). „Verejnosť môže svoje názory a pripomienky k predmetnému projektu, rovnako ako aj otázky ohľadom projektu, posielať aj na tento účel zriadenú e-mailovú adresu nsmhd2@bratislava.sk. Písomné stanoviská k posudzovaniu vplyvov na životné prostredie je potrebné doručiť Okresnému úradu Bratislava, odbor starostlivosti o životné prostredie, Oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia do 14. marca 2016,“ vysvetlila Skokanová.
Nosný systém MHD
Stavebné práce na projekte sa ukončili 15. decembra minulého roku. Mesto hneď požiadalo o začatie kolaudačných konaní v prípade viac ako 100 objektov. Drobné nedostatky odstraňuje stavebník na svoje vlastné náklady. Mesto Bratislava ako stavebníka nosného systému MHD zastupuje spoločnosť Metro Bratislava.
Koncom februára električka spojila dva brehy Dunaja a po viac ako pol storočí konečne prešla cez zrekonštruovaný Starý most do Petržalky. Išlo však iba o skúšku v rámci kolaudačných konaní.
Čítajte viac: Električka do Petržalky: Nesplnené sľuby, zmeny v doprave aj veľké očakávania