Záujem Bratislavčanov o dovolenky v zahraničí výrazne klesol. Naznačujú to najnovšie dáta
Tím dátových analytikov na Magistráte Bratislavy porovnal čísla z Google Trends o frekventovanosti vyhľadávania výrazov, ktoré súvisia s dovolenkami.
Záujem o dovolenky v zahraničí v prvých dvoch júnových týždňoch výrazne klesol oproti rovnakému obdobiu z minulého roka.
„Pri názvoch jednotlivých obľúbených dovolenkových destinácií Bratislavčanov ide o pokles od 25 percent pre “Chorvátsko“, cez 70 percent pre “Grécko”, až po 80 percent pre „Turecko“,“ vyratúva vedúci tímu dátových analytikov na Magistráte Pavol Škápik.
Dovolenka doma
Dokonca až o 70 percent Bratislavčanov menej vyhľadáva samotné slovo dovolenka.
„Z uvedeného vyplýva, že sa dá predpokladať, že oproti minulému roku bude výrazne vyššia časť obyvateľstva tráviť dovolenku doma,“ dodal Pavol Škápik.
Ponuka
Samospráva Bratislavy s týmito číslami ráta a snaží sa obyvateľom nášho kraja pripraviť čo najzaujímavejšiu ponuku letného programu. Postupne otvára všetky kúpaliská, pripravila rôzne podujatia v mestských lesoch a centrum aj mestské časti majú ožiť kultúrou. Podľa všetkého to Bratislavčania ocenia, pretože pandemická situácia zmenila aj naše návyky.
„Zaujímavosťou je, že pozorujeme v rámci trendov pokles aj v oblasti vyhľadávania slov ako obchodné centrá a to v priemere o 25 percent,“ uzavrel Pavol Škápik.