Veľké zmeny v Bratislave? Prvýkrát po 43 rokoch prejde Most SNP rozsiahlymi opravami

Cesty, chodníky, cyklotrasy a dokonca aj Most SNP. Do opráv komunikácií plánuje mesto v tomto roku investovať približne 11,5 miliónov eur. Primátor hovorí, že ide len o polovicu sumy, ktorú by na opravu ciest reálne potrebovali.

Nina Táborská
Ilustračný obrázok k článku Veľké zmeny v Bratislave? Prvýkrát po 43 rokoch prejde Most SNP rozsiahlymi opravami
Zdroj: TASR

Bratislavu a najmä jej obyvateľov čaká náročné obdobie. Na konci, dúfajme, prinesie toto obdobie pozitívne zmeny. Do júla 2016 chce vedenie mesta totiž opraviť až 37 kilometrov ciest za viac ako jedenásť miliónov eur. Financie na plánované opravy mesto vyčlenilo v rozpočte na rok 2016 a zároveň získalo dotáciu od vlády SR. V pláne má opraviť aj viaceré verejné priestory a chodníky či upraviť priechody pre chodcov a rozšíriť mestské cyklotrasy.

"Takéto opravy si budú vyžadovať viaceré obmedzenia, ale musíme si uvedomiť, že cesty sa inak opraviť nedajú“

Z peňazí, ktoré má mesto na opravy vyčlenené, sa budú opravovať hlavné dopravné radiály a centrum mesta. Pôjde o úseky v celkovej dĺžke viac ako 37 kilometrov, ktoré dennodenne využívajú tisícky Bratislavčanov a návštevníkov mesta, napríklad: Rožňavská, Vajnorská, Štefánikova, Trnavská, Staromestská, Mlynské Nivy, Nábr. arm. gen. L. Svobodu atď.

Mesto tiež plánuje osvetliť 10 priechodov pre chodcov a prvýkrát po 43 rokoch prejde rozsiahlou opravou aj Most SNP. V prípade Mosta SNP pôjde o náter zábradlia, opravu chodníkov pre peších, opravu zvodidiel a komplexnú výmenu asfaltového krytu vozovky. Most SNP sa bude opravovať v auguste.

Súčasťou opráv ciest bude aj príprava a realizácia ďalších projektov budovania cyklotrás. V tomto smere, ako uviedol primátor, vedenie mesta intenzívne komunikuje aj s o.z. Cyklokoalícia.

„Cyklokoalícia spolupracuje s mestom uz šiesty rok. Momentálne je však situácia v doprave veľmi kritická. Mesto nemá hlavného dopravného inžiniera, ani riaditela ODI a ani žiadneho cyklokoordinátora. Celé dopravné oddelenie je kapacitne podhodnotené, a preto je spolupráca veľmi obmedzená. Z našej strany robíme, čo sa dá,“ povedal pre Bratislava24.sk Tomáš Peciar za Cyklokoalíciu.

Polovica z toho, čo treba

„Do opráv ciest investujeme v tomto roku približne 11,5 miliónov eur. To je približne taká suma, akú do opráv ciest investovalo vedenie mesta v rokoch 2010 – 2014 dokopy. Čaká nás teda naozaj masívna oprava cestných povrchov. Takéto opravy si budú vyžadovať viaceré obmedzenia, ale musíme si uvedomiť, že cesty sa inak opraviť nedajú a opraviť ich musíme,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

„Napriek tomu, že suma 11,5 miliónov eur je veľká suma, je to suma, ktorá zodpovedá polovici toho, čo by sme na opravu ciest reálne potrebovali,“ doplnil primátor.

Zvýšené nároky na trpezlivosť

Všetky opravy hlavné mesto konzultovalo s Krajským dopravným inšpektorátom a koordinovalo s Národnou diaľničnou spoločnosťou a bratislavskou župou, aby si termíny opráv ciest vzájomne nekolidovali. „Napriek tomu treba povedať, že takáto rozsiahla oprava ciest si vyžiada zvýšené nároky na trpezlivosť. Chcem preto požiadať Bratislavčanov o pochopenie. Nasledujúce 4 mesiace budú náročné na dopravu v Bratislave, ale ich výsledok bude trvácny a čo je najdôležitejšie: zostane Bratislave a Bratislavčanom,“ povedal primátor Ivo Nesrovnal.

Opravy ciest sa začnú na prelome februára a marca, pričom skončiť sa majú do konca júna. V druhom polroku 2016 bude mesto opravovať povrchy ciest a chodníkov z financií z mestského rozpočtu.

Celkovo 8 miliónov eur je vyčlenených z dotácie vlády na SK PRES (predsedníctvo SR v Rade EÚ) a 3,5 miliónov eur vyčlenilo ešte vedenie mesta v rozpočte na rok 2016. Informovala hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

Prečítajte si tiež: Schválenú 15-miliónovú dotáciu na zabezpečenie príprav predsedníctva využije mesto najmä na opravy ciest

Zdroj: Dnes24.sk