Unikátne archívne zábery: Takto sa začala písať história mosta Lafranconi
Most Lafranconi je prvým betónovým mostom v hlavnom meste, ktorý preklenul Dunaj. S prvými prácami výstavby sa začalo v roku 1985, slávnostného otvorenia sa dočkal v roku 1991. Hoci sa pôvodne mal volať Most mládeže, kompetentní sa napokon rozhodli nazvať ho Lafranconi.
Ďalšia spojnica medzi centrom a Petržalkou, ako aj dvoch diaľničných ťahov, mala v roku 1987 už jasné kontúry. Most mládeže, neskôr nazvaný Lafranconi bol prvým mostom s betónovou konštrukciou. Pri jeho výstavbe sa použilo 24-tisíc kubických metrov vysokopevnostného betónu. Projekt vzišiel zo siedmich súťažných návrhov ešte v roku 1976.
Stavbu jedného z ôsmich podporných pilierov stavbári ukončili v lete roku 1987 a začali sa práce na monolitickej časti mosta. V tom čase bol už spolovice už hotový aj hlavný mostný pilier.
Most Lafranconi, ktorý je tiež diaľničným mostom, napokon dostal svoje meno podľa talianskeho architekta, inžiniera a odborníka na reguláciu povodia Dunaja Eneu Graziosa Lanfranconiho.
Jeho bydliskom mal byť práve úsek dunajského brehu, ktorý neskôr nazvali Bratislavčania „Lafranconi“. Tu však zrejme došlo k chybe, a názov sa stal akousi „skomoleninou“ mena architekta a zakladajúceho člena Uhorskej historickej spoločnosti Lanfranconiho. Takýmto „zdeformovaným“ názvom bol nazvaný aj Most mládeže.
Prečítajte s tiež: Unikátne archívne zábery: Takto vznikal jeden zo symbolov Bratislavy