Turistov z Číny v Bratislave rapídne pribúda. Tvoria piatu najpočetnejšiu skupinou návštevníkov

Bratislavská organizácia cestovného ruchu sa v tomto roku zamerala na propagáciu mesta na čínskom trhu. Spolupracuje s čínskymi novinármi a cestovnými kanceláriami.

Počet návštevníkov z Číny v Bratislave rapídne pribúda. Čínski turisti sú v tomto roku v hlavnom meste piatou najpočetnejšou skupinou návštevníkov. Mesto vníma ich dlhodobo stúpajúci záujem o Bratislavu, pričom medziročne sa zvýšila ich návštevnosť o takmer 24 percent. Informovala o tom Bratislavská organizácia cestovného ruchu – Bratislava Tourist Board (BTB).

Turizmus aj podnikanie

BTB sa v tomto roku zamerala na propagáciu Bratislavy na čínskom trhu. Spolupracuje s čínskymi novinármi a cestovnými kanceláriami, pripravila tlačové materiály v čínštine, zúčastnila sa aj na certifikovanom školení a niekoľkých konferenciách. Najnovšie pripravila špeciálne prezentačné video o hlavnom meste, ktoré prezentuje Bratislavu ako destináciu vhodnú nielen pre turizmus, ale aj pre podnikateľské aktivity a nové spolupráce.

„Naším cieľom je poznať túto klientelu a vedieť sa pripraviť tak, aby sa tu čínski návštevníci cítili príjemne. Zároveň je našou snahou, aby aj v prípade stále narastajúceho záujmu turistov o naše hlavné mesto ostala Bratislava príjemným mestom aj pre svojich obyvateľov s jej charakteristickou pokojnou domácou atmosférou,“ povedala predsedníčka predstavenstva BTB Alžbeta Melicharová.

BTB ponúka vo svojich turistických informačných centrách propagačné materiály i mapy mesta v čínštine. V spolupráci s ministerstvami a inými organizáciami pripravila poznávacie cesty pre novinárov a cestovné kancelárie. Do portfólia aktivít pribudlo najnovšie aj video pripravené špeciálne pre čínsky trh prezentujúce základne informácie, ako aj zaujímavosti Bratislavy.

Vzhľadom na časovú aj finančnú náročnosť je prezentácia Bratislavy na čínskom trhu súčasťou aj prezentácie Slovenska. BTB koordinuje svoje aktivity v tomto smere so zahraničnými zastúpeniami Slovenska v Číne, ako aj Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Do budúcna sa na propagáciu Bratislavy plánujú využívať aj najrozšírenejšie čínske sociálne siete.

Ilustračné foto

Zdroj: TASR