Ilustračný obrázok k článku Trolejbusové monštrá v uliciach Bratislavy. Jazdiť s nimi budú iba tí najodvážnejší šoféri!
Zdroj: DPB, a. s.

Trolejbusové monštrá v uliciach Bratislavy. Jazdiť s nimi budú iba tí najodvážnejší šoféri!

Ak sa po trase stane nehoda, megatrolejbus sa odpojí z trolejového vedenia a bez napojenia na drôty prejde až 4 kilometre.

KAW Rôzne Správy
KAW Rôzne Správy

Trolejbusové monštrá v uliciach Bratislavy. Jazdiť s nimi budú iba tí najodvážnejší šoféri!

Ak sa po trase stane nehoda, megatrolejbus sa odpojí z trolejového vedenia a bez napojenia na drôty prejde až 4 kilometre.

Ilustračný obrázok k článku Trolejbusové monštrá v uliciach Bratislavy. Jazdiť s nimi budú iba tí najodvážnejší šoféri!
Zdroj: DPB, a. s.

Po uliciach Bratislavy sa budú pohybovať trolejbusoví giganti. Dĺžka ich troch článkov bude dokopy až 24 metrov.

„Vyhlásili sme súťaž a hľadáme výrobcu, ktorý nám do roku 2023 zhotoví až 16 takýchto megatrolejbusov. Každý bude musieť odviezť minimálne 160 cestujúcich. Financovať ich budeme z eurofondov,“ informuje bratislavský dopravný podnik (DPB) na sociálnej sieti.

Pôjde na Hlavnú stanicu

Megatrolejbus bude mať o tretinu vyššiu kapacitu a zmestí sa doň o približne 40 cestujúcich viac ako do trolejbusov, ktoré brázdia ulice mesta v súčasnosti.

V špičkách by podľa plánov DPB malo na linke 201 jazdiť 10 spojov za hodinu v oboch smeroch.

Kolos plánuje dopravný podnik nasadzovať na trolejbusovú linku 201, ktorá je najvyťaženejšia a premáva z Hlavnej stanice na Trnavské mýto, do Ružinova a Vrakune. Nový trolejbus tak odvezie obojsmerne až o 800 cestujúcich za hodinu viac ako teraz.

„Technickou novinkou, ktorá zvýši spoľahlivosť dopravy, bude veľkokapacitná batéria. Ak sa po trase stane nehoda, megatrolejbus sa odpojí z trolejového vedenia a bez napojenia na drôty prejde až 4 km,“ dodáva dopravný podnik.

Novinky z dopravy v Bratislave

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Magazín