Samospráva

Takto vyzerá finančne menej náročné riešenie Triblaviny

Kolektory, čiže súbežné zberné cesty budú podľa tohto riešenia súčasťou diaľnice tak, ako je to uvedené v územnom pláne Bratislavského kraja.

Ilustračný obrázok k článku Takto vyzerá finančne menej náročné riešenie Triblaviny
Zdroj: TASR

Výstavba križovatky Triblavina na diaľnici D1 s tromi pruhmi a dvomi kolektormi je podľa ministra dopravy Romana Brecelyho najlepším riešením.

„Zvíťazil zdravý rozum,“ konštatoval Brecely po štvrtkovom (30. jún) rokovaní vlády. Kolektory, čiže súbežné zberné cesty budú podľa tohto riešenia súčasťou diaľnice tak, ako je to uvedené v územnom pláne Bratislavského kra­ja.

To predstavuje úpravu oproti úplne pôvodnému riešeniu, ktoré počítalo s kolektormi mimo tela diaľnice. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je však takéto riešenie v zmysle posudzovania podľa princípu hodnota za peniaze finančne menej náročné oproti pôvodnej koncepcii s kolektormi mimo tela diaľnice.

Bežný štandard

„Skúšali sme rôzne varianty, ale toto sa nám zdá byť najlogickejšie a zároveň to spĺňa všetky parametre a stavebné povolenia aj územný plán,“ opísal Brecely. Dúfa, že s týmto riešením budú súhlasiť všetky priľahlé obce. „Ale vždy sa nájde niekto, kto bude protestovať, to je ale bežný štandard,“ konštatoval.

Proti zmenám v križovatke vznikli petície, ktoré boli za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Pôvodne navrhované riešenie sa totiž malo zmeniť na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Čítajte aj: Petícia za dodržanie pôvodného riešenia prestavby diaľnice Triblavina dorazila na ministerstvo dopravy

Ilustračný obrázok

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM