Správy

Petícia za dodržanie pôvodného riešenia prestavby diaľnice Triblavina dorazila na ministerstvo dopravy

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Ilustračný obrázok k článku Petícia za dodržanie pôvodného riešenia prestavby diaľnice Triblavina dorazila na ministerstvo dopravy
Zdroj: TASR

Petíciu za pokračovanie prestavby diaľnice D1 Bratislava – Trnava a križovatky Triblavina podľa vydaných povolení včera (27. máj) zástupcovia petičného výboru odovzdali do podateľne Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR. Informoval o tom predseda petičného výboru, starosta Vajnôr Ján Mrva.

Organizátori i signatári petície, pod ktorú sa podpísalo doteraz 3 500 občanov, požadujú dodržať pôvodné riešenie prestavby diaľnice, rátajúce so šiestimi pruhmi a súbežnými kolektormi po oboch stranách, rešpektovať územný plán Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a vybudovať križovatku Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013. Mrva oznámil, že petícia naďalej pokračuje.

„Veríme, že tento krok pomôže vytvoriť tlak, aby ministerstvo i Národná diaľničná spoločnosť (NDS) museli vysvetliť, prečo sa vlastne začalo uvažovať o návrhu zmeny stavby,“ uviedol Mrva.

Výzva na zvolanie rokovania

Informoval tiež, že ministerstvu zároveň adresovali list, v ktorom vyzývajú vedenie rezortu, NDS i Bratislavského samosprávneho kraja (BSK), aby zvolali rokovanie, kde verejnosti a médiám predstavia návrhy na zmenu stavby pred dokončením, aj s odôvodnením tohto návrhu.

Pôvodne navrhované riešenie diaľnice D1 a križovatky Triblavina so šiestimi pruhmi, so súbežnými kolektormi po oboch stranách diaľnice, sa v nadväzujúcom projekte pre stavebné povolenie mení na diaľnicu s ôsmimi pruhmi bez kolektorov.

Proti týmto zmenám sa spustili dve petície, jedna vo februári, druhá v apríli, pretože obyvatelia sa boja dopravného kolapsu.

NDS však na aprílovom verejnom rokovaní na Úrade BSK uviedla, že prestavba podľa pôvodného navrhovaného riešenia by spôsobila problémy v doprave.

Riešenie, ktoré sa v minulosti dostalo aj do územného plánu BSK, už podľa diaľničnej spoločnosti nie je aktuálne a znamenalo by také dopravné problémy, aké sú napríklad na bratislavskom Prístavnom moste.

Samosprávny kraj mení stanovisko

NDS ešte v polovici júna potvrdila, že stále pracuje na optimálnom riešení križovatky Triblavina a samotný návrh chce predstaviť verejnosti.

Predseda BSK Pavol Frešo v tejto súvislosti zdôraznil, že samosprávny kraj v súvislosti s výstavbou križovatky Triblavina nemení svoje stanovisko a naďalej podporuje pôvodné rozšírenie diaľnice D1 na plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojsmernými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi v úseku Bratislava – hranica BSK – Trnava.

Čítajte aj: Štát zaplatí menšiu ročnú splátku za obchvat Bratislavy

Ilustračný obrázok

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM