Nina Táborská Samospráva

Starý most je hotový, ale len technicky. Tvrdí Michal Feik

Bratislavský Starý most je hotový zatiaľ len technicky, ale reálne nie je v súčasnosti funkčný. Uviedol to Michal Feik, ktorý sa stavebníctvu venuje niekoľko rokov a v minulosti pracoval na bratislavskom magistráte pod vedením bývalého primátora.

Ilustračný obrázok k článku Starý most je hotový, ale len technicky. Tvrdí Michal Feik
Zdroj: TASR

Michal Feik tvrdí, stavba je hotová tak, aby to mohla samospráva vyfakturovať a neprišla o prostriedky z Európske únie.

„Vidíme to napríklad na petržalskej strane, kde trolejové vedenie je len uchytené na obyčajné háky. Tu by dnes v žiadnom prípade nemohla prejsť električka. Mnohé zariadenia nie sú funkčné. Reálne bude stavba hotová až keď bude skolaudovaná,“ vysvetlil Feik.

Z chýb, ktoré zaregistroval, uviedol napríklad krivý povrch na estakáde Einsteinova či neupevnenú dlažbu na zastávke – Sad Janka Kráľa. „Je tu veľmi veľa práce, ktorú treba dorobiť. Ak sa realizuje dielo na poslednú chvíľu a veľmi rýchlo, tak tu môžu vzniknúť statické poruchy alebo trhliny, ktoré bude nutné neskôr opravovať. To však v súčasnosti nevieme posúdiť,“ podotkol Feik.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal si však nemyslí, žeby sa stavebné práce robili na poslednú chvíľu. Verí, že zhotoviteľ urobil všetko potrebné a mal záujem na tom, aby stavba bola kvalitná. „Všetky práce predtým, než ich mesto prevzalo, skontroloval stavebný dozor,“ povedal. Ako poznamenal, ak verejnosť zaregistruje na Starom moste alebo v jeho blízkosti robotníkov, nejde o dokončovanie stavebných prác, ale len o odstraňovanie vzniknuStarý most je zatiaľ hotový len technicky, tvrdí Michal Feiktých chýb.

Čítajte viac: Najočakávanejšia stavba sa stala realitou. Prešli sme sa novým Starým mostom medzi prvými, ako vyzerá? Foto + video

Hlavné mesto si včera celú stavbu prevzalo od zhotoviteľa stavebných prác. Nový Starý most však verejnosti ešte nie je sprístupnený. Má sa tak stať až po kolaudácii, najprv časti pre peších a až následne električkovej trate. Most bude slúžiť v budúcom roku najprv chodcom. Električka s cestujúcimi do Petržalky alebo centra mesta by mala cez most začať jazdiť zrejme až po februári 2016.

Konzorcium troch firiem projekt realizovalo za 58,8 milióna eur bez DPH. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desiatimi percentami štát a piatimi percentami mesto. Aby ho eurofondy preplatili, museli ho dokončiť do konca tohto roka.

Pôvodne mali byť práce na moste a električkovej trati do Petržalky hotové do konca augusta, potom do konca októbra. Na jeseň minulého roku sa prvý harmonogram upravoval po tom, čo práce stáli pre podozrenie, že pod hladinou Dunaja sa nachádzajú nevybuchnuté míny.

Sklz mal v minulosti vzniknúť aj trojtýždňovou dovolenkou robotníkov počas vianočných sviatkov.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM