KAW Správy Samospráva

Primátor Bratislavy M. Vallo: Musíme žiť nádejou a byť trpezliví, aby sa život vrátil do normálnych koľají

Rok 2021 poznačila pandémia. Zložité obdobie prinieslo Bratislave viaceré výzvy. O tom, ako sa ich darilo prekonávať, sme sa rozprávali s primátorom Bratislavy Matúšom Vallom.

Ilustračný obrázok k článku Primátor Bratislavy M. Vallo: Musíme žiť nádejou a byť trpezliví, aby sa život vrátil do normálnych koľají
Zdroj: facebook.com/Matúš Vallo má rád Bratislavu

Dôležitá transparentnosť

Po troch rokoch pôsobenia na poste primátora Bratislavy sa Matúš Vallo obzrel do nedávnej minulosti, keď sa na funkciu chystal.

„Zoznam vecí, s ktorými sme nastupovali na úrad, a ktoré sa nám podarilo úspešne rozbehnúť, je celkom dlhý. Prioritu má pre nás transparentnosť. Máme za sebou transparentné výberové konania do čela mestských podnikov a celkovo sme zmenili prístup k majetku mesta. Od začiatku tohto roka funguje nový Útvar správy mestských podnikov, ktorý sa zaoberá efektívnym hospodárením našich podnikov,“ konštatuje primátor.

Lepší servis za menej peňazí

Valla tiež teší vylepšenie procesu verejného obstarávania. „Dali sme si za cieľ budovať Bratislavu ako silné sebavedomé mesto, ktoré okrem iného dokáže zabrániť netransparentným postupom a ktoré v každej situácii dokáže presadiť najlepší záujem mesta a jeho občanov. Našou snahou je, aby Bratislavčanky a Bratislavčania mali lepší servis za menej peňazí,“ hovorí Matúš Vallo.

So snahou o čo najlepšie hospodárenie súvisí aj založenie mestského komunálneho podniku. „Jedným z veľkých problémov mesta bola zimná údržba, na ktorej sme posledné roky zamakali a výsledky sa postupne dostavili. Pustili sme sa aj do komplexnej modernizácie verejného osvetlenia,“ konštatuje primátor.

Doprava a verejný priestor

Ďalšia veľká téma je podľa primátora doprava v meste a verejný priestor. Dotiahla sa modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály a teraz sa hlavné mesto plne sústredí na druhú etapu električkovej trate v Petržalke.

„Čo sa týka verejného priestoru, schválili sme historickú reguláciu vonkajšej reklamy, pracujeme na dizajn-manuáloch, sadíme stromy, uzavreli sme historickú dohodu so štátnymi Lesmi SR o obmedzení ťažby v lesoparku, dopĺňame lavičky. Chceme, aby sa tu ľudia cítili ako v kvalitnom európskom meste,“ hovorí Matúš Vallo.

Nie zo všetkým je však primátor spokojný a kde-tu vidí ešte rezervy a veci, ktoré treba dotiahnuť.

„Cyklistom a cyklistkám v Bratislave sme od vzniku referátu cyklodopravy na magistráte doteraz sprístupnili takmer 26,5 kilometrov jazdných pruhov, z čoho oddelených cyklotrás je 1,65 kilometra. Práve s tempom, akým napredujeme v ich budovaní, nie som celkom spokojný. Stavebné projekty vždy trvajú dlhšie a narazili sme na viacero bariér,“ vysvetľuje primátor.

Mrzí ho tiež posun v spustení PAAS a samotné prieťahy s vyznačovaním regulovaných zón. Oddialenie parkovacej politiky spôsobilo, že regulované parkovanie bude spustené v prvých troch zónach: Krasňany, Tehelné pole a Dvory 4 od 10. januára 2022.

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM