Pribudnú bezbariérové priechody pre chodcov. Pripravte sa preto na rozkopané križovatky
V Petržalke plánuje magistrát zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek tak, aby boli preferované vozidlá MHD.
V bratislavskej mestskej časti Petržalka plánuje magistrát zmodernizovať riadenie niektorých križovatiek tak, aby boli preferované vozidlá MHD. V rámci stavebných prác sa majú realizovať aj bezbariérové úpravy na priľahlých priechodoch pre chodcov. O projekte rokoval v septembri bratislavský mestský parlament.
Zastaraná technológia
Obnova sa má týkať križovatiek Panónska cesta – Bratská, Osuského – Starohájska, Osuského – Hrobákova (priechod pre chodcov), Furdekova – Šustekova, Bosákova – Šustekova, Bratská – Jiráskova – Pajštúnska, Bratská – obchodné centrum (priechod pre chodcov), Budatínska – hypermarket, Panónska cesta – Ševčenkova, Panónska cesta – železničný podchod, Panónska cesta – obchodný dom.
V Petržalke sa podľa mesta aktuálne nachádza viacero svetelne riadených križovatiek so zastaranou technológiou, pričom väčšina z nich neposkytuje možnosti na preferenciu MHD. „V rámci modernizácie so zriadením preferencie MHD bude rekonštruovaných sedem svetelne riadených uzlov, pričom rekonštrukcia sa bude týkať nielen signalizácie, ale aj bezbariérových úprav a nevyhnutných úprav v dopravnom značení,“ uviedlo hlavné mesto.
Doprava bude plynulejšia
Niektoré uzly sa v súčasnosti skladajú z viacerých križovatiek, prípadne križovatky a odľahlého priechodu pre chodcov. Modernizáciou vybraných križovatiek a priechodov pre chodcov sa má podľa magistrátu zvýšiť aj plynulosť dopravy, preferencia MHD, bezpečnosť cestnej premávky a znížiť negatívny vplyv dopravy na životné prostredie, ako aj na život obyvateľov.
„Zároveň sa vytvoria podmienky pre bezbariérový prechod telesne postihnutých osôb,“ deklaruje samospráva. V rámci obnovy sa majú osadiť aj nové výzvové tlačidlá pre chodcov, či kamerový dohľad križovatiek.
Mesto chce na tento zámer žiadať o nenávratný finančný príspevok v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Súhlas na to už dali v septembri aj mestskí poslanci a zároveň schválili realizáciu projektu i vyčlenenie 200-tisíc eur na jeho spolufinancovanie. Ak samospráva so žiadosťou uspeje, finančné náklady majú byť kryté v pomere 50 percent z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, 45 percent zo štátneho rozpočtu a päť percent zo strany mesta. Odhadované celkové náklady na projekt sú štyri milióny eur.