Samospráva

Portál Odkaz pre starostu ocenil za aktívnu komunikáciu Petržalku, Ružinov a Nové Mesto

Pri vybavovaní občianskych podnetov cez portálu Odkaz pre starostu patria medzi najaktívnejšie bratislavské mestské časti Ružinov, Petržalka a Nové Mesto.

Ilustračný obrázok k článku Portál Odkaz pre starostu ocenil za aktívnu komunikáciu Petržalku, Ružinov a Nové Mesto
Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Pri vybavovaní občianskych podnetov prostredníctvom portálu Odkaz pre starostu sú z veľkých samospráv najaktívnejšie Trnava, Prievidza a bratislavské mestské časti Ružinov, Petržalka a Nové Mesto, z tých menších sú to Stupava, Svätý Jur a Vajnory.

Vyplýva to z hodnotenia, ktoré dnes prezentoval správca portálu Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI).

Vyriešené podnety

Bratislavskému Ružinovu sa podarilo vyriešiť 95 percent zo 427 podnetov, Petržalka vyriešila 88 percent z 258 nahlásených problémov, Nové Mesto 90 percent zo 199 podnetov. Stupava dostala 108 podnetov a vyriešila 89 percent z nich, Svätému Juru sa pri 56 podnetoch podarilo dosiahnuť 95-percentnú úspešnosť vyriešenia nahlásených problémov. Všetkých 35 podnetov dokázala vyriešiť bratislavská mestská časť Vajnory.

„Pri hodnotení sme do úvahy brali nielen množstvo podnetov a s tým súvisiacej práce, ale aj kvalitu komunikácie a informovania o postupe pri vybavovaní podnetu,“ uviedol riaditeľ SGI Ctibor Košťál. Ako ďalej informoval, prostredníctvom portálu nahlásili v minulom roku občania viac ako 8-tisíc podnetov. „Je to o tretinu viac ako v roku 2014,“ uviedol.

Čítajte aj: Bratislavské pasce: Podchod na Trnavskom mýte láka do podzemia

Najčastejšie podnety

Najčastejšie sa podnety týkali výtlkov na cestách. „Často ohlasovanými problémami boli aj problémy s neupravenou zeleňou, čiernymi skládkami, upchatými kanalizáciami či nefunkčným verejným osvetlením a chýbajúcim dopravným značením,“ doplnil projektový manažér SGI Martin Kollárik.

Z hľadiska záujmu verejnosti boli najaktívnejšími obyvatelia Bratislavy, Trnavy a Prievidze, z krajských miest boli naopak najmenej aktívni občania Košíc a Trenčína.

„Neznamená to však, že by samosprávy cez portál nechceli komunikovať, skôr vidíme potrebu viac informovať a propagovať túto možnosť účasti verejnosti na spravovaní samosprávy,“ uviedol Košťál.

Portál Odkaz pre starostu umožňuje od roku 2010 verejnosti nahlásiť príslušnej samospráve každodenné problémy vo svojom okolí. V súčasnosti využíva túto komunikáciu so svojimi obyvateľmi 104 samospráv z celého Slovenska. Za šesť rokov verejnosť nahlásila prostredníctvom portálu 27-tisíc podnetov, viac ako 14-tisíc podnetov bolo vyriešených.

Čítajte aj: Bratislavské pasce: Akým situáciám musíme čeliť na Račianskom mýte?

odkazprestarostu.sk
3
Galéria
Zdroj: odkazprestarostu.sk
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM