Podunajské Biskupice patria k najaktívnejším obstarávateľom
Časová úspora, administratívna nenáročnosť, ale najmä úspora verejných zdrojov sú hlavnými prednosťami Elektronického komunikačného systému pri obstarávaní tovaru, stavebných prác alebo služieb. Myslí si to prednostka Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Podunajské Biskupice Eva Janigová.
Keďže mestská časť ako verejný obstarávateľ podľa zákona o verejnom obstarávaní je povinnou osobou Elektronického trhoviska a má povinnosť obstarávať dodanie tovaru, uskutočnenie stavebných prác alebo poskytnutie služieb bežne dostupných na trhu v rozsahu zákaziek pod limitom od 1000 eur do prahových hodnôt určených nariadením Európskej komisie, pristúpila k realizácii obstarávania tovarov, služieb a prác cez EKS a vytvorila samostatný referát EKS a verejného obstarávania.
Mestská časť začala intenzívne využívať aj Elektronické trhovisko a patrí medzi najaktívnejších obstarávateľov. V období od 27. apríla do 3. septembra 2015 bolo vyhlásených prostredníctvom EKS 44 zákaziek, z toho boli tri zákazky zrušené z dôvodu nepredloženia ponúk a jedna zákazka dokonaná priamym rokovacím konaním, 38 zákaziek je zazmluvnených a dvom zákazkám plynie lehota na predloženie ponúk.
Ako uviedla Viola Holzhauserová, ktorá má na miestnom úrade na starosti verejné obstarávanie, zazmluvnené zákazky boli vyhlásené v celkovom objeme finančných prostriedkov 551.622 eur, pričom cena zazmluvnených tovarov, služieb a stavebných prác s DPH predstavuje sumu 458.277,94 eura, čo predstavuje úsporu 93.344,06 eura.
Jedným z mimoriadne úspešných projektov realizovaných prostredníctvom EKS je rozšírenie kapacít formou nadstavby a rekonštrukcie materských škôl na Linzbothovej a Podzáhradnej ulici. Predmetom projektu je zvýšenie kapacity materských škôl o 50 detí (po 25 na každej z nich).
Podľa slov predstaviteliek Miestneho úradu mestskej časti Bratislava-Podunajské Biskupice pri verejnom obstarávaní prostredníctvom Elektronického trhoviska je veľmi dôležité správne a vecné znenie všetkých náležitostí opisného formulára a taktiež prílohy, ktoré podporia predmet zákazky a poskytnú dodávateľovi či zhotoviteľovi viac informácií.
„Dodávateľom by som si dovolila poradiť, aby venovali dostatočný čas zákazke, ku ktorej predkladajú ponuku, v prípade stavebných prác by mali naštudovať celú priloženú dokumentáciu. Nie je možné akceptovať len časť zákazky. Dodávateľ musí dodať tovar, službu či prácu v celom rozsahu uvedenom v zmluve,“ zdôrazňuje na záver Holzhauserová.
Prečítajte si tiež: Služby samosprávy budú môcť Malačania onedlho využívať aj elektronicky