Podľa odborníka čakajú vodičov najväčšie problémy počas rozšírenia D1 pri Bratislave
Ak si myslíte, že súčasné zápchy na diaľnici D1 sú to najhoršie, čo sa vám môže stať, tak ste na omyle. Krušné časy motoristov ešte len čakajú.
Motoristi, ktorí dennodenne využívajú diaľnicu D1, majú v týchto dňoch dôvod na radosť. Národná diaľničná spoločnosť totiž začala vo štvrtok (23. 11.) postupne sprejazdňovať novovybudovanú križovatku Blatné a od včera (27. 11.) je už plne prejazdná bez obmedzení. Spustenie dlhoočakávanej križovatky by malo výrazne odľahčiť dopravu v Senci a zároveň skoncovať s dlhými kolónami v tomto úseku diaľnice.
Všetkým problémom však koniec nie je. Tie najväčšie môžu motoristi na diaľnici D1 očakávať počas jej plánovaného rozšírenia na osem, respektíve šesť jazdných pruhov najmä pri vstupe do Bratislavy. „Rekonštrukcia D1 na úseku, ktorý je najbližší pri Bratislave, bude z dopravného hľadiska najväčším problémom. Bolo by veľmi nebezpečné, ak by križovatka Triblavina bola otvorená skôr a priviedla ďalšiu dopravu na diaľnicu D1 pred tým, ako dôjde k rozšíreniu tohto úseku,“ upozornil analytik Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy Ján Kovalčík. Informoval o tom portál Pravda.sk.
Najskôr rozšírenie, potom križovatky
Kovalčík považuje za nezmysel privádzať na preťažený úsek diaľnice ďalšiu dopravu novými križovatkami. „Pri strategickom rozhodovaní o rozšírení D1 a o nových križovatkách sa vždy hovorilo o tom, že najprv musí byť rozšírenie, potom križovatky. V najhoršom prípade rozšírenie a súčasne križovatky,“ povedal Kovalčík. To, že v minulosti sa začali stavať nové križovatky, ktoré majú priviesť ďalšiu dopravu a doteraz sa ani len nezačalo s rozšírením diaľnice, označil za nezodpovedné rozhodnutie a motoristi budú znášať následky.
Diaľnicu D1 plánujú rozšíriť na osempruhovú, bez pozdĺžnych kolektorov, medzi križovatkami D4/D1 a Blatné a šesťpruhovú diaľnicu medzi Blatným a Trnavou. Podľa analytika bude kľúčové to, kedy bude zabezpečené rozšírenie D1 aspoň po križovatku Triblavina. „Ak to nestihnú ani do konca roku 2019, čo je už momentálne málo pravdepodobné, že by to stihli, tak v zásade nebude mať zmysel otvoriť križovatku Triblavina, pretože to len zväčší dopravný problém na diaľnici,“ predpokladá Kovalčík.