Tomáš Stupavský Rôzne

Nechceme konkurovať Auparku alebo Eurovei. Shopping Palace si ide vlastnou cestou, tvrdia zástupcovia obchodného centra

Viete, akí zákazníci sú dôležití pre dnešné nákupné centrá? Čo sa deje s nákupnými centrami, ktoré vznikli ako prvé? Dokážu stále konkurovať novým “shoppingom” na trhu?

Ilustračný obrázok k článku Nechceme konkurovať Auparku alebo Eurovei. Shopping Palace si ide vlastnou cestou, tvrdia zástupcovia obchodného centra
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk

Ak chcete ísť v Bratislave na nákupy, tak si máte skutočne z čoho vyberať. Za posledné roky sa s obchodnými centrami v hlavnom meste doslova „roztrhlo vrece“. Inými slovami povedané, konkurencie je tu pre obchodníkov viac než dosť. Neustále sa objavujú nové a nové nákupné centrá. Ale čo sa deje s tými, ktoré vznikli ako prvé?

Ako sa uvádza v analýze trhu realitnej spoločnosti Colliers International, Bratislava je v regióne strednej a východnej Európy na čele rebríčka predajnej plochy nákupných centier v prepočte na tisíc obyvateľov. Dokonca prekračuje európsky priemer.

Jedným z najstarších nákupných centier v Bratislave je aj Shopping Palace. Nákupné centrum bolo otvorené v roku 2004 a leží v tesnej blízkosti rekreačnej zóny Zlaté piesky.

Prečítajte si tiež: KOMENTÁR: Shopping Palace ešte existuje? Aj vám napadla rovnaká otázka?

Pred vyše mesiacom sme do priestorov Shopping Palace zavítali aj my a zistili sme, že počas dopoludnia sa v nákupnom centre veľa zákazníkov nenachádzalo. Zástupcovia Shopping Palace tvrdia, že nemájú problém čeliť tejto situácii.

Nutný redizajn.

Nákupné centrum prešlo od roku 2013 viacerými zmenami. Zástupcovia realitno – poradenskej spoločnosti Jones Lang LaSalle (ktorá spravuje Shopping Palace od januára 2013) pre Bratislava24.sk uviedli, že nákupné centrum sa postupne obnovuje, rozvíja a mení.

„Interiér prešiel kompletným redizajnom, foodcourt, sociálne zariadenia aj vstupný portál sa inovovali. Do centra vstúpili noví dôležití nájomcovia, pribudli informačné tabule na obchodoch, vymenili sa lavičky a pribudli aj smerové tabule a billboardy na bratislavských cestách,“ hovorí Center Manager Iveta Adamcová.

Shopping Palace ide vlastnou cestou

Palace priznáva, že jeho cieľom nie je konkurovať iným centrám, ako sú Aupark alebo Eurovea, ale udržať si na trhu svoju stálu klientelu. Aj keď sa Shopping Palace nachádza mimo centra Bratislavy, už dlhšiu dobu sa javí ako zaujímavé miesto nákupu najmä pre mobilných zákazníkov, návštevníkov z okrajových častí hlavného mesta a okolitých obcí.

Prioritou Shopping Palace je preto aj naďalej posilňovať imidž rodinného nákupného centra, čomu zodpovedá aj skladba nájomcov. Zároveň návštevníkom a hlavne rodinám s deťmi ponúka pravidelné kultúrno-spoločenské podujatia, vďaka čomu sa môžu v centre okrem nákupov aj príjemne zabaviť.

Nákupné centrum nie je len o obchodoch

Okrem modernizácie tamojších priestorov a rozmanitej ponuky obchodov a prevádzok, sa Shopping Palace snaží spríjemňovať nakupovanie aj kultúrno-spoločenskými podujatiami.

„Podujatia tematicky zameriavame podľa sezónnosti a sviatkov tak, aby ponúkali plnohodnotné kultúrne využitie pre rodiny s deťmi i jednotlivcov,“ povedala zástupkyňa JLL.

V Palace sa často organizujú hudobné koncerty, tanečné vystúpenia a programy orientované na rodiny s deťmi. Nechýbajú ani športové aktivity alebo náučné výstavy, ktoré sú sprevádzané tvorivými dielňami a rôznymi workshopmi.

Nárast či pokles?

Re-pozicioning Palace ako rodinného centra s jasným cieľom sa prejavil po dvoch rokoch aj na tržbách a zvýšenej návštevnosti. Podľa kompetentných k tomu dopomáha aj pestrý kultúrno-spoločenský program.

„Vďaka mnohým zmenám sme zaznamenali pozitívny trend vo viacerých ukazovateľoch – zvýšila sa návštevnosť centra a úmerne aj tržby jednotlivých prevádzok. V roku 2014 sa oproti roku 2013 zvýšila návštevnosť o približne 15 percent. O pozitívnom raste svedčí aj fakt, že v nákupnom centre pribudli nové obchodné prevádzky ako Benetton, Gate či Time Out, alebo špecializvané obchody 4stinger pre motoristov a Tuli vaky. Nové predajne obohatili rozsah ponúkaných tovarov a služieb. Taktiež sa tu nachádza najväčší interiérový detský svet Buppi,“ informuje Iveta Adamcová.

Uvidíme, ako sa bude naďalej Shopping Palace dariť, ale je zrejmé, že sa nákupné centrum bude aj naďalej chcieť držať svojej priority a to je upevňovať si pozíciu rodinného centra.

Prečítajte si tiež: KOMENTÁR: Kde sa stratili všetci ľudia? Prázdne nákupné centrum, to sa len tak v Bratislave ne­vidí

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM