Tomáš Stupavský Rôzne

KOMENTÁR: Shopping Palace ešte existuje? Aj vám napadla rovnaká otázka?

Tam som už strašne dlho nebol. Túto vetu si možno povie viacero z vás pri pomyslení na Shopping Palace. Jedno z najstarších obchodných centier v Bratislave postupne upadáva do zabudnutia. Preto sme sa rozhodli, že nákupné stredisko navštívime a presvedčíme sa, ako sa mu nažíva alebo skôr prežíva?

Ilustračný obrázok k článku KOMENTÁR: Shopping Palace ešte existuje? Aj vám napadla rovnaká otázka?
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk

Shopping Palace slávnostné otvárali v novembri roku 2004 a okamžite sa stal obľúbeným nákupným centrom mnohých Bratislavčanov. Ťažil predovšetkým zo svojej výbornej polohy. Ak ste v tom čase cestovali mimo hlavné mesto smerom na východ, vždy ste využili výpadovku pri Zlatých pieskoch, kde sa aj Shopping Palace nachádza.

Okraj mesta už nie je výhodou

No zo spomínanej výhody sa o niekoľko rokov stala nevýhoda. Vybudovaním diaľničného obchvatu prišlo obchodné stredisko o značnú časť svojej klientely. Akoby tomu nebolo málo, susediaci Avion sa začal rozrastať a v tamojšej lokalite preberať pozíciu jednotky na trhu.

Nehovoriac o tom, že v poslednom desaťročí Bratislava zažívala a ešte aj zažíva, doslova „boom“ nákupných centier. Čiže konkurencia sa neustále zväčšuje.

Eurovea, Aupark, Central, to sú obchodné domy, ktoré v súčasnosti lákajú najviac ľudí. Ich najväčšou výhodou je, že sa nachádzajú v samom centre mesta. Preto zákazníci neváhajú a vyberú sa do nich aj pešo alebo pomocou MHD. A ruku na srdce, pre koho je lákavé cestovať pol hodinu električkou na koniec Bratislavy?

Prečítajte si tiež: Otvorenie Galérie Danubia: Nové obchody, veľké zľavy a najmä veľa Bratislavčanov. Kde sa oplatí nakupovať?

Niekto môže namietať, že „obchoďák“ na okraji mesta je tým správnym riešením, ale potom nastáva otázka, oplatí sa to samotným podnikateľom a predajcom? Veď počas pracovného týždňa to cez deň na chodbách takého nákupného centra vyzerá ako na divokom západe a už len čakáte, kedy sa pred vami prevalí stoh slamy.

Podobná situácia je v Borry Mall. Nedávno otvorené obchodné centrum v bratislavskom štvrtom okrese je zaplnené akurát tak počas víkendov. Borry navštevujú prevažne ľudia z Devínskej Novej Vsi, Lamača, Dúbravky, Záhorskej Vsi a obyvatelia zo Záhoria. Poskytuje síce skvelé služby a zľavy, ale ľudí z centra od návštevy odrádza hlavne diaľka.

Rovnako to je aj v prípade Shopping Palacu. Ľudia žijúci v jeho okolí ho budú navštevovať, no nie každý deň.

Haló, je tu niekto?

Obchodné centrum sme navštívili počas obeda a to čo sme očakávali sa nám aj potvrdilo. Prázdne chodby, v obchodoch sa nachádzali zákazníci, ktorých by sme spočítali na prstoch jednej ruky, zívajúce predavačky. Akú takú činnosť vykonávali zamestnanci, ktorí ukladali vystavený tovar alebo vášnivo vyplňovali krížovky.

„Cez týždeň v doobedňajších hodinách tu skutočne nemáme až tak veľa zákazníkov, viacej ich prichádza až k večeru,“ priznala jedna z predavačiek, ktorá nechcela byť menovaná.

Oslovili sme aj pána, ktorý sa náhlil popri predajni so športovými potrebami. „Ja tu mám obchodné stretnutie, preto som tu, inak neviem či by som sem zavítal,“ doplnil so smiechom. A naozaj, ak by sa v Shoppingu nenachádzali kaviarne, možno by tu naozaj nikoho nebolo.

Ešteže je tu to Tesco

Viacej ľudí sa pohybovalo iba v časti, v ktorej sa nachádza supermarket Tesco. Treba uznať, že práve britský supermarket drží ako tak pomyselnú zástavu, pretože láka zákazníkov vždy a všade.

Stredná časť, kde sa nachádzajú prevažne obchodné prevádzky, bola rovnako prázdna ako tretia časť, kde je Food Court a na poschodí detský svet. Tu sme mali skutočne pocit, že sme v nákupnom centre, ak nerátame personál, úplne sami.

Situáciu Shopping Palace Zlaté piesky ovplyvňujú aj vlastnícke a prevádzkové vzťahy, keďže projekt má troch rôznych majiteľov i správcov. Asi to nie je najideálnejší scenár, ale podľa kompetentných sa na zlepšení imidžu intenzívne pracuje.

Obchodné centrum sa snaží profilovať ako miesto určené prevažne pre rodiny s deťmi, ktoré nevyhľadávajú preplnené chodby a skôr si užívajú nakupovanie v pokoji. V nabitej konkurencii a s nevýhodnou polohou mu asi ani nič iné neostáva. Preto by sa Shopping Palace mal držať práve tohto konceptu a pokúsiť sa získať zašlú slávu.

Prečítajte si tiež: KOMENTÁR: Kde sa stratili všetci ľudia? Prázdne nákupné centrum, to sa len tak v Bratislave ne­vidí

Shopping Palace
12
Galéria
Foto: Tomáš Stupavský / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM