Mesto i okolité obce chcú zmierniť obmedzenia pre výstavbu D4 a R7
Bratislava a okolité obce chcú zmierniť dopravné obmedzenia, ktoré sa očakávajú pre výstavbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal sa preto stretol so starostami susedných obcí, aby našli riešenia, ako predísť dopravnému kolapsu. Stavba bratislavského obchvatu sa totiž už o niekoľko týždňov citeľnejšie dotkne vodičov i cestujúcich v Bratislave a jej okolí.
Bratislavský primátor požiadal starostov Ivanky pri Dunaji, Mosta pri Bratislave či Rovinky o vytypovanie vhodných lokalít určených na odstavné plochy pre autá, aby mohli vodiči a cestujúci prestúpiť do prostriedkov hromadnej dopravy.
Doprava na webe
„Zároveň primátor požiadal starostov o využitie dostupných obecných nástrojov na komunikáciu potrebných dopravných informácií verejnosti,“ informovala TASR hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.
Hlavné mesto bude zároveň žiadať stavebníka D4 a R7, aby informácie o pripravovaných krokoch pri výstavbe a o obmedzeniach boli prístupné tak pre mesto a jeho mestské časti, ako aj pre obyvateľov dotknutých obcí v blízkosti Bratislavy.
„Bratislava na účely zvýšenia informovanosti verejnosti vytvorí na svojej webovej stránke podstránku s informáciami o dopravných obmedzeniach,“ podotkla Onufer. Do hlavného mesta denne prichádza za prácou viac ako 100.000 ľudí. Z dôvodu minimalizácie dosahov dopravných obmedzení pre výstavbu obchvatu sa posilňuje aj verejná doprava.
Bude husto
Stavebník bratislavského obchvatu vo štvrtok (6.9.) avizoval spustenie prvej etapy prestavby mimoúrovňovej križovatky Prievoz, v rámci ktorej vybuduje nové zjazdy z diaľnice D1 smerom na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu.
S tým budú súvisieť aj dopravné obmedzenia. Manažér dopravy zo spoločnosti D4R7 Construction Zdeněk Krejčí informoval, že s prácami by chceli začať už o niekoľko týždňov, počítajú s mesiacom október. Čakajú však ešte na potrebné povolenia. Samotnú prestavbu rozdelili na šesť etáp, ktoré potrvajú až do roku 2020.
„Po rokovaniach sme navrhli obchádzkové trasy tak, aby sa v čo najmenšej miere zahustila Bratislava. Zrealizovali sme dopravný prieskum, aby sme dokázali skorigovať čas čakania v zápchach,“ deklaroval Krejčí.
Na dotknutých križovatkách na obchádzkových trasách sa má podľa neho napríklad aj predĺžiť zelený interval, aby bol prejazd mestom čo najplynulejší.
Keďže sa v rámci stavby D4 a R7 počíta so 14 križovatkami, s obmedzeniami pri ich výstavbe musí verejnosť počítať aj na iných miestach Bratislavy a v jej okolí.
Ilustračné foto