Samospráva

Vallo: Obnovená časť karloveskej radiály je tichšia, potvrdili to merania

Električková premávka bola pred rokom hlučnejšia, ako je dnes.

Ilustračný obrázok k článku Vallo: Obnovená časť karloveskej radiály je tichšia, potvrdili to merania
5
Galéria
Zdroj: TASR

Premávka električky na obnovenej časti trate vydáva hluk nižší o sedem až deväť decibelov, ako to bolo predtým. Deklaruje to primátor Matúš Vallo a odvoláva sa na výsledky meraní hlučnosti.

Rozdiel v hlučnosti

Reaguje tak na sťažnosti niektorých obyvateľov Karlovej Vsi, ktorí v petícii upozorňujú magistrát na nadmernú hlučnosť zrekonštruovanej električkovej trate. Primátor však priznáva, že zaregistrovali nový dunivý zvuk na novej trati, problém sa už snažia riešiť.

„Výsledky meraní preukázali, že nová trať je tichšia a bude tichšia ešte po kompletnom dokončení vegetačných úprav. Meranie sme robili v troch bodoch, na nezrekonštruovanom úseku na Botanickej, na zrekonštruovanom úseku trate bez výplne zeleného koberca a na úplne zrekonštruovanom úseku so zeleným kobercom,“ priblížil Vallo.

Rozdiel medzi nezrekonštruovanou a zrekonštruovanou traťou je podľa jeho slov sedem až deväť decibelov. Tvrdenia o tom, že nová trať je hlučnejšia, tak nie sú pravdivé.

„Zrekonštruovaná trať podľa nás spĺňa hygienické normy. Požiadame Úrad verejného zdravotníctva, aby nám to potvrdil,“ poznamenal Vallo.

Dunivý zvuk

Priznáva však, že identifikovali problém v súvislosti s traťou, a to dunivý zvuk. Ten sa na rozdiel od minulosti objavil práve na obnovenej časti trate. Primátor tvrdí, že jeho vznik sprevádzajú najmä nové električky.

„Aj keď je tento zvuk zarátaný vo výsledkoch meraní hlučnosti, jeho príčinu a možnosti riešenia zisťujeme. Vieme, že je to pri nových električkách,“ uviedol.

Vallo je však presvedčený, že aj napriek tomu je obnovená časť Karlovesko-dúbravskej radiály tichšia, ako tomu bolo v minulosti.

Otvorenie električkovej trate do Karlovej Vsi
11
Galéria

Sťažnosti

Niektorí obyvatelia Karlovej Vsi, žijúci v blízkosti zmodernizovanej časti električkovej trate, sa sťažujú na nadmerný hluk. Kompetentných žiadajú o riešenie situácie, keďže mesto deklarovalo, že prejazd električiek po modernizácii trate bude tichší.

„Svojím podpisom jednoznačne potvrdzujem nadmerný hluk, v určitých situáciách až extrémny, zaznamenaný bezprostredne v priľahlých bytoch, a to odo dňa spustenia novej prevádzky električkovej trate v Karlovej Vsi,“ informoval obyvateľ Karlovej Vsi Miloš Beladič, ktorý sa pod petíciu podpísal ako prvý. Svoj podpis k nemu pridalo ďalších vyše 120 ľudí.

Meškanie rekonštrukcie

Dlhoočakávaná rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály za 65,1 milióna eur s DPH sa začala 22. júna 2019 a jej priebeh sprevádza meškanie. Zatiaľ sa dokončili dve etapy, a to od zastávky Molecova po obratisko Kútiky a od obratiska po Záluhy (Damborského).

Od začiatku mája do septembra sa má modernizovať najdlhší a najhlavnejší úsek trate od tunela po Molecovu. Električky od 19. decembra 2019 premávajú zatiaľ po časti zmodernizovanej radiály iba po obratisko Kútiky v Karlovej Vsi. Do Dúbravky pre problémy s prístupom do meniarne na Dolných Krčacoch začne električka premávať až v týždni po 17. februári.

Zrekonštruovaná električková trať v Karlovej Vsi (november 2019)
5
Galéria
Zdroj: TASR

Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM