Aktualizované Samospráva

NOVÉ ELEKTRIČKOVÉ LINKY: Sú kratšie a s hustejším intervalom

Dopravný podnik predstavil nové trasovanie liniek po modernizácii karloveskej radiály a rekonštrukciách.

Ilustračný obrázok k článku NOVÉ ELEKTRIČKOVÉ LINKY: Sú kratšie a s hustejším intervalom
20
Galéria

Po spustení zmodernizovanej radiály v Karlovej Vsi posilnil Dopravný podnik aj prepravné kapacity električiek a zhustí ich intervaly. Všetky zmeny sa však spustia až po dokončení budúcoročných rekonštrukcií tra­tí.

Súčasné zmeny prinesú podľa DPB cestujúcim viacero benefitov. Oproti dnešku nasadia viac električiek a v čase špičiek bude medzi spojmi jednotný interval 4 minúty, cez víkendy 7,5 minúty.

Nové trasovanie električiek

Linka 1: Hlavná stanica – Obchodná – Námestie SNP – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám. – Námestie SNP – Obchodná – Hlavná stanica

Linka 3: Petržalka – Šafárikovo nám. – Špitálska – Blumentál – Račianske mýto – ŽST Vinohrady – Rača

Linka 4: Karlova Ves – Most SNP – Šafárikovo nám./SND – Špitálska – Trnavské mýto – ŽST Nové Mesto / Zlaté Piesky (každý druhý spoj). Po spustení električiek až do Dúbravky bude predĺžená na konečnú Pri kríži.

Posilová linka 7 v špičkách pracovných dní: Hlavná stanica – Blumentál – Račianske mýto – ŽST Vinohrady – Rača (poobede budú spoje končiť na ŽST Vinohrady)

Linka 9: Karlova Ves – tunel – Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov

Všetky linky majú mať rovnaký interval 4 minúty v špičke, 5 minút v tzv. sedle medzi špičkami a 7,5 minúty cez víkendy.

Doteraz sa napríklad v Dúbravke na spoj čakalo až 6 minút v špičke a cez víkendy 9 minút.

Premenovanie zastávok

Zmeny názvov niektorých zastávok sa zavedú kvôli lepšiemu zosúladeniu so zaužívaným označením lokalít:

zastávka Damborského sa mení na Záluhy;

zastávka Karlova Ves sa mení na Kútiky;

zastávka Miestny úrad Karlova Ves sa mení na Námestie sv. Františka;

zastávka Polus City Center na Miestny úrad Nové Mesto.

Ako sa bude cestovať?

Karlovu Ves po novom obslúžia linky 4 a 9. Zabezpečia priame a častejšie spojenie s prestupnými bodmi Most SNP, Trnavské mýto, Šafárikovo námestie či Blumentál.

Linka 4 bude po otvorení trate do Dúbravky predĺžená na konečnú Pri kríži; linka 9 zostane premávať ako premávala pôvodne.

Definitívna podoba sa zavedie až po konečnej modernizácii karloveskej radiály a vyhodnotení skúsenosti a spokojnosti s organizáciou MHD.

Nárast prepravy

Po modernizácii sa oproti súčasnému výlukovému stavu zvýši prepravná kapacita na všetkých električkových radiálach od 25 % do 100 %.

„Električková doprava je pre Bratislavu absolútne kľúčová, cestujúcim prináša najväčší komfort cestovania a je najspoľahlivejšia. Verejnosti ponúkame atraktívny interval už od dvoch minút,” povedal predseda predstavenstva DPB Martin Rybanský.

Napriek menšiemu počtu liniek sa prepravná kapacita výrazne navýši. Na linkách z Karlovej Vsi na nábrežie či z Hlavnej stanice do centra mesta sa oproti nedávnemu stavu napríklad zvyšuje počet spojov na dvojnásobok.

„Ešte pred niekoľkými rokmi jazdila každá električková linka raz za 12 minút, cez víkendy raz za 20 minút. Dnes zavádzame v čase špičiek jednotný interval 4 minúty a cez víkendy 7,5 minúty. Keďže na vybraných tratiach budú jazdiť dve linky, znamená to, že na spoj prakticky nebude potrebné dobiehať, lebo o chvíľu príde ďalší,” doplnil Rybanský.

Zdroj: DPB, a. s.
Rekonštrukcia Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave
13
Galéria

Chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia? Sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Rýchle správy

Najčítanejšie