M. Vallo chce znížiť počet áut v meste a zvýšiť počet ľudí v MHD
V rámci zníženia počtu áut denne prichádzajúcich do Bratislavy Vallo a jeho tím navrhujú zavedenie mestskej parkovacej politiky, ktorá zvýhodní rezidentov.
Kandidát na primátora Bratislavy Matúš Vallo ponúka štyri piliere, na ktorých chce postaviť riešenia problému s dopravou v hlavnom meste. Patrí medzi ne zníženie počtu áut denne prichádzajúcich do Bratislavy, zefektívnenie pohybu áut po meste, zvýšenie počtu ľudí využívajúcich MHD a ponúknutie alternatívy v podobe jazdy bicyklom alebo pohybu po meste pešo. Plán pre dopravu v Bratislave predstavil v pondelok (17. 9.) na tlačovej konferencii.
Mestská parkovacia politika
V rámci zníženia počtu áut denne prichádzajúcich do Bratislavy Vallo a jeho tím navrhujú zavedenie mestskej parkovacej politiky, ktorá zvýhodní rezidentov. „Rezidenčné parkovanie sa nebude týkať plošne celej Bratislavy, ale len zón, kde je reálny problém s parkovaním. Spoplatniť parkovanie na prázdnej alebo poloprázdnej ulici by bolo nezmyslom,“ povedal kandidát, ktorého podporujú mimoparlamentné strany Spolu – občianska demokracia a Progresívne Slovensko.
V tomto smere podľa Valla treba urýchlene stavať aj záchytné parkoviská, ktoré budú napojené na linky MHD. Ako tvrdí, odľahčiť dopravu v Bratislave dokáže aj posilnenie osobnej vlakovej dopravy. „Je dôležité, aby vlaky začali chodiť omnoho častejšie a aby bolo vybudovaných viac zastávok pri železničných tratiach,“ spresnil.
Z auta do MHD
Vallo navrhuje aj zefektívnenie pohybu áut po hlavnom meste, a to napríklad zavedením inteligentného systému riadenia dopravy. Zvýšiť by chcel aj počet ľudí v MHD. Predĺžiť preto navrhuje električkovú trať z Dúbravky k budúcej železničnej zastávke Lamačská brána (Bory).
Taktiež chce vypracovať štúdiu realizovateľnosti električkovej trate zo Šafárikovho námestia do Prievozu a do Podunajských Biskupíc, dobudovať električkovú trať v Petržalke, zmodernizovať Karloveskú, Vajnorskú, Ružinovskú a Račiansku radiálu či predĺžiť električkovú trať v Ružinove k budúcej železničnej zastávke. Kandidát sľubuje aj nové expresné linky MHD či nové trolejbusové trate. „Ak sa podarí tieto riešenia zrealizovať, o štyri roky bude možné sa po Bratislave pohybovať rýchlejšie, menej času strávime v zápchach a tiež budeme zažívať menej nervov pri parkovaní,“ sľubuje Vallo.