Eva Sládková Správy Samospráva

Krížna ulica ako zelený bulvár? Obyvateľom sa dnes táto ulica nepáči. Čo by tam chceli?

Metropolitný inštitút Bratislavy sa dotazníkom pýtal ľudí, ktorí žijú a pracujú na Krížnej ulici, ako sú s jej podobou spokojní a čo by tam chceli mať.

Ilustračný obrázok k článku Krížna ulica ako zelený bulvár? Obyvateľom sa dnes táto ulica nepáči. Čo by tam chceli?
Zdroj: MIB

Prieskum robili formou online dotazníka a zapojila sa doň relevantná vzorka ľudí. 3000 občanov, z tohto veľká skupina tých, ktorí tam bývajú, odpovedalo na otázky.

Negatívne hodnotenie

Z odpovedí vyplýva, že so súčasnou podobou Krížnej ulice nie sú ľudia spokojní.

„Prevažuje negatívne hodnotenie najmä pri podmienkach pre chodcov a cyklistov, zeleni a hlučnosti. Krížnu za celkovo atraktívnu považuje len desatina respondentov. Hoci ulica trpí veľkým množstvom áut, väčšina ľudí v dotazníku uviedla, že na svoj presun Krížnou najčastejšie využívajú MHD alebo sa presúva pešo. Dostupnosť mestskej hromadnej dopravy je zároveň na Krížnej jedným z mála hodnotených kritérií, s ktorým je väčšina respondentov spokojných,“ uviedla Marcela Glevická z Metropolitného inštitútu Bratislavy.

Revitalizácia

Mesto chce Krížnu ulicu zrevitalizovať a to bol dôvod, prečo sa Metropolitný inštitút pýtal ľudí na názor. O tri roky by totiž táto lokalita mala vyzerať celkom inak.

„Takmer dve tretiny respondentov povedali, že chcú na ulici viac zelene, 43,6percent ľudí uviedlo menej áut a najmä ich reguláciu a usporiadanie. Obyvatelia Krížnej nechcú mať neregulované parkovanie (43,6 percenta), herne (40,6 percent) a celkovo autá (15,6 percent),“ dodala Marcela Glevická.

Projekt revitalizácie Krížnej má ulicu riešiť „od fasády k fasáde“ tak, aby sa v priebehu niekoľkých rokov zmenila na príjemný bulvár. Z odborného pohľadu je Krížna široká mestská ulica s viacerými dopravnými pruhmi, ktorej však chýba stromová alej.

Rýchle správy

Najčítanejšie