Ilustračný obrázok k článku Kollárovo námestie čaká zmena: Nad podzemnou garážou bude PARK s oddychovou zónou
Zdroj: Parking House

Kollárovo námestie čaká zmena: Nad podzemnou garážou bude PARK s oddychovou zónou

Podzemný parkovací dom na Kollárovom námestí už má stavebné povolenie. V tomto priestore sa však udejú aj ďalšie zmeny.

Rôzne Správy
Rôzne Správy

Kollárovo námestie čaká zmena: Nad podzemnou garážou bude PARK s oddychovou zónou

Podzemný parkovací dom na Kollárovom námestí už má stavebné povolenie. V tomto priestore sa však udejú aj ďalšie zmeny.

Ilustračný obrázok k článku Kollárovo námestie čaká zmena: Nad podzemnou garážou bude PARK s oddychovou zónou
Zdroj: Parking House

Staré Mesto vydalo stavebné povolenie pre podzemný parkovací dom s takmer 300 parkovacími miestami na Kollárovom námestí a mestský park s oddychovou zónou. Stavebné povolenie zatiaľ nie je právoplatné, je voči nemu možné odvolať sa v zákonnej lehote 15 dní. Mestská časť o tom informuje na svojej webovej stránke.

Námietky

„Podklad v stavebnom konaní je právoplatné územné rozhodnutie, ktoré potvrdil aj nadriadený orgán, námietky voči tomu, že stavba je v rozpore s územným plánom, sú neopodstatnené, nedôvodné, v rozpore s princípmi stavebného zákona,“ konštatuje stavebný úrad vo svojom rozhodnutí. Zamietnuté v plnom rozsahu boli aj námietky, týkajúce sa údajných procesných pochybení stavebného úradu, územného konania či zahustenia dopravy.

Jedna z námietok sa týkala aj toho, že stavebný úrad nevykonal miestne zisťovanie. Túto námietku považuje stavebný úrad tiež za bezpredmetnú a neopodstatnenú. Odôvodňuje to tým, že pomery miesta stavby, teda Kollárovho námestia, pozná veľmi dobre a „považuje za úplne nehospodárne vykonávať miestne zisťovanie, pokiaľ sú mu pomery miesta a stavby známe.“ Stavebné povolenie stratí platnosť, ak sa so stavbou nezačne do dvoch rokov od nadobudnutia jeho právoplatnosti.

Parkovací dom

Developer predstavil PPP projekt parkovacieho domu s 296 miestami ešte v roku 2009. Postupne však došlo k viacerým úpravám, dôvodom boli najmä pripomienky aktivistov, týkajúce sa pôvodne plánovaného masívneho výrubu stromov. Výsledkom úprav je, že riešená plocha sa zmenšila o tretinu, navýšil sa však počet podzemných podlaží, aby zostal zachovaný počet parkovacích miest.

Viac o projektoch v Bratislave

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín