Ako ďalej s plánovanou obnovou Karloveskej radiály? Mesto už pozná detaily
Primátor Bratislavy Matúš Vallo začiatkom roka informoval, že stavebné práce plánujú spustiť začiatkom letných prázdnin, presný čas uviesť zatiaľ nevedel.
Mesto Bratislava už pozná ďalší postup v prípade plánovanej opravy Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály v Bratislave. V piatok (26. 4.) totiž komisia otvorila cenovú ponuku predtým vylúčeného uchádzača zo súťaže.
Víťaz súťaže
„Cenová ponuka vylúčeného uchádzača bola vyššia. Výsledok verejného obstarávania je teda ten, že víťazom súťaže je pôvodne vybrané konzorcium firiem (DK Radiála TSS Grade),“ povedal hovorca Bratislavy Peter Bubla.
Tento výsledok musí ešte prejsť kontrolou na ministerstve dopravy a Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO). „Následne môžeme pristúpiť k podpisu zmluvy s víťazom a spustiť všetky procesy potrené na začatie rekonštrukcie. Urobíme všetky kroky, aby sa s rekonštrukciou začalo čo najskôr,“ podotkol Bubla. Primátor Bratislavy Matúš Vallo začiatkom roka informoval, že stavebné práce plánujú spustiť začiatkom letných prázdnin, presný čas uviesť zatiaľ nevedel.
Hlavné mesto však muselo znovu posúdiť ponuky v súťaži na modernizáciu trate. Primátor v apríli spresnil, že to vyplýva z rozhodnutia ÚVO, ktorý pri vyhodnocovaní procesu verejnej súťaže organizovanej predchádzajúcim vedením mesta napadol vylúčenie jedného z uchádzačov.
„Musíme rozhodnutie ÚVO akceptovať a vyhodnotiť aj ponuku od vylúčenej firmy. Pokiaľ by tento uchádzač dal lepšiu ponuku ako súčasný víťaz, museli by sme začať prakticky odznovu a pripravovať zmluvu aj celý projekt rekonštrukcie s týmto novým dodávateľom,“ uviedol nedávno Vallo.
Obnovia aj nástupištia
Mesto na dlhoočakávanú rekonštrukciu Karlovesko-dúbravskej radiály vyčlenilo v rozpočte na tento rok viac ako 56 miliónov eur. Rekonštrukciu musí stihnúť do konca roka 2023. Týkať sa bude úseku električkovej trate od tunela pod Hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.
Podľa zámeru sa má kompletne vymeniť električkový zvršok aj spodok, spolu s odvodnením. Obnoviť sa majú aj nástupištia. Celkové náklady na rekonštrukciu radiály sa odhadovali približne na 67 miliónov eur. Mesto bude modernizáciu financovať pomocou eurofondov, ktoré pokryjú 85 percent nákladov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát.
Ak chcete dostávať pravidelný prísun aktualít z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.