Mesto v tomto roku obnoví Karloveskú radiálu. Vyčlenilo na to viac ako 56 miliónov eur
Mesto musí stihnúť rekonštrukciu radiály do konca roka 2023. Týkať sa bude úseku električkovej trate od tunela pod Hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke.
Mesto Bratislava počíta tento rok s dlhoočakávanou rekonštrukciou Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Vyplýva to aj z mestského rozpočtu, ktorý minulý týždeň schválili bratislavskí mestskí poslanci. Na realizáciu stavby, ktorej spustenie sa plánuje na začiatok leta, vyčlenila samospráva viac ako 56 miliónov eur.
Modernizácia električkovej trate
V januári povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo, že prvý deň tohtoročných letných prázdnin je najbližší možný termín, keď sa môžu spustiť práce na Karlovesko-dúbravskej električkovej radiále. Modernizácia električkovej trate sa bude podľa mesta realizovať na etapy, ktoré budú presne dohodnuté s dodávateľom.
„Kľúčová a technologicky náročná etapa Molecová – tunel sa bude robiť v lete. K jednotlivým etapám bude, samozrejme, prispôsobená aj náhradná doprava a určené obchádzkové trasy,“ uviedlo mesto. Deklaruje, že o harmonograme prác a s tým súvisiacich dopravných obmedzeniach bude verejnosť včas informovať.
Mesto musí stihnúť rekonštrukciu radiály do konca roka 2023. Týkať sa bude úseku električkovej trate od tunela pod Hradom po križovatku ulíc M. Sch. Trnavského a Hanulova v Dúbravke. Od tejto časti po jej koniec na ulici Pri kríži sa trať modernizovala v roku 2014.
Celkové náklady na rekonštrukciu radiály sa odhadovali na približne 67 miliónov eur. Mesto bude modernizáciu financovať pomocou eurofondov, ktoré pokryjú 85 percent nákladov, päť percent má hradiť mesto, desať percent štát.
Nosný dopravný systém v Bratislave
Hlavné mesto v rozpočte na rok 2019 vyčlenilo na nosný dopravný systém v Bratislave viac ako 62 miliónov eur. „Očakávané kapitálové príjmy z prostriedkov EÚ v súvislosti s realizáciou projektov predstavujú v roku 2019 čiastku 43.538.935 eur. Predpokladané bežné výdavky sú rozpočtované v sume 132.000 eur a kapitálové výdavky v sume 62.866.949 eur,“ uviedla samospráva v návrhu rozpočtu.
Magistrát vyčlenil pre tento rok takmer 2,5 milióna eur na projektovú dokumentáciu pre modernizáciu električkových tratí Vajnorská a Ružinovská radiála. Na zámer predĺženia električkovej trate v Petržalke až po Janíkov dvor pôjde viac ako 1,5 milióna eur, a to na projektovú dokumentáciu a inžiniersku činnosť.
V rámci nosného dopravného systému mesto počíta aj s vypracovaním projektovej dokumentácie projektu trolejbusová trať Patrónka – Riviéra v rokoch 2019/2020. Samotná realizácia je naplánovaná na rok 2021. Pri projektoch predĺženia električkovej trate po terminál integrovanej osobnej prepravy (TIOP) Lamačská brána a TIOP Ružinov sa ráta s technickou štúdiou, spracovaním posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA) a projektovou dokumentáciou pre územné rozhodnutie.
Mesto pripravuje aj električkovú trať do Podunajských Biskupíc, aj tu ráta najprv s vypracovaním štúdie, následne bude spracovaná EIA a projektová dokumentácia. Pri zámere modernizácie električkových tratí Račianska radiála, bude v tomto roku verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie a následne jej spracovanie.
I. Nesrovnal: Modernizáciu Karloveskej radiály chceme urobiť rýchlo a kvalitne
Ak chcete dostávať pravidelný prísun aktualít z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.