Európska rarita: Neznesiteľný HLUK z diaľnice v centre Bratislavy, Staromešťania ZÚRIA!
Chýbajúcu protihlukovú bariéru považujú občania za výsmech voči nim.
Bratislavské Staré Mesto vyzýva na riešenie neúnosnej hlučnosti diaľnice D2 v úseku od Mosta Lanfranconi po Tunel Sitina, na ktorú dlhodobo miestni obyvatelia upozorňujú. Výzvu mestská časť adresuje predstavenstvu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ako vlastníkovi diaľnice i Ministerstvu dopravy SR ako jej akcionárovi. Chýbajúcu protihlukovú bariéru považujú občania za výsmech voči nim.
Neúnosná situácia
„Miestne zastupiteľstvo vyzýva predstavenstvo Národnej diaľničnej spoločnosti a Ministerstvo dopravy SR, aby bezodkladne a účinne riešili hlučnosť diaľnice D2 v úseku od Mosta Lanfranconi po Tunel Sitina, ktorá dlhodobo obťažuje obyvateľov dotknutého územia s dosahom na ich zdravie,“ konštatuje sa v uznesení, ktoré prijali staromestskí poslanci na ostatnom zasadnutí.
Na pre nich neúnosnú situáciu a dlhodobé prekračovanie noriem upozorňujú obyvatelia už roky, v minulosti vznikla v tejto veci aj petícia.
To, že D2 vedie centrom mesta a nemá protihlukovú bariéru, aby chránila ľudí v okolí, pričom po nej denne prejdú desiatky tisíc áut, označujú Staromešťania za raritu v strednej Európe.
Tvrdenia o tom, že na jej výstavbu nie sú financie, považujú za výsmech, hovoria o zanedbaní povinností.
Boj s inštitúciami
Výzvou chce mestská časť pomôcť obyvateľom pri riešení situácie a „v boji“ s kompetentnými inštitúciami. Témou sa chcú na svojich zasadnutiach zaoberať aj komisia pre dopravu i komisia pre bezpečnosť a verejný poriadok, ktoré pôsobia pri miestnom zastupiteľstve.
Verejný prísľub o snahu pomôcť nájsť riešenie dal aj starosta Starého Mesta Matej Vagač, ktorý je podľa vlastných slov pripravený na rokovanie s vedením NDS i rezortu dopravy.
Viac zdrojov hluku
Ministerstvo dopravy SR v reakcii pre TASR uviedlo, že výzvy miestneho poslaneckého zboru nedostalo, takže jej konkrétny obsah zatiaľ nepozná. Spolu s NDS je však toho názoru, že na základe vykonaných meraní hluku je v danej lokalite viacero zdrojov hlukovej záťaže.
„Ide teda o kumulovanú hlukovú záťaž, ktorú je potrebné riešiť komplexne v spolupráci NDS ako vlastníka diaľnice D2 a magistrátu ako vlastníka a správcu ďalších komunikácií v lokalite,“ uviedla Miriama Švikruhová z odboru komunikácie rezortu dopravy.