Ilustračný obrázok k článku Električková trať sa stavia na POSLEDNÚ chvíľu. Starosta Petržalky dúfa, že bude dokončená
6
Galéria
Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk

Električková trať sa stavia na POSLEDNÚ chvíľu. Starosta Petržalky dúfa, že bude dokončená

Na stavbe aktuálne pracuje minimum robotníkov s minimom strojov.

Rôzne Správy
Rôzne Správy

Električková trať sa stavia na POSLEDNÚ chvíľu. Starosta Petržalky dúfa, že bude dokončená

Na stavbe aktuálne pracuje minimum robotníkov s minimom strojov.

Ilustračný obrázok k článku Električková trať sa stavia na POSLEDNÚ chvíľu. Starosta Petržalky dúfa, že bude dokončená
6
Galéria
Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk

Výstavba predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke až po Janíkov dvor sa podľa petržalského starostu Jána Hrčku prakticky zastavila. Stavebník podľa jeho slov robí len nevyhnutné kroky, aby sa stavba nemohla vyhlásiť za zastavenú.

Veľké problémy

Starosta to povedal pre TASR s tým, že nastali ďaleko väčšie problémy, než sa čakalo. Obáva sa, či budú extra náklady na stavbu, spôsobené infláciou, uhradené z eurofondov.

„Ide o kumuláciu viacerých vecí. Prvý a nosný dôvod je obrovský nárast cien stavebných materiálov a energií,“ povedal Hrčka. Trať sa, ako tvrdí, stavia na poslednú chvíľu a čakať s výstavbou sa už nemôže. „Každé odkladanie je problémom,“ podotkol s tým, že na stavbe aktuálne pracuje minimum robotníkov s minimom strojov. Takýmto tempom a nasadením sa podľa neho predĺženie od Jungmannovej až po Janíkov dvor nedokončí ani v roku 2200.

Hrčka upozorňuje, že čím dlhšie sa bude dohadovať a stavba prakticky stáť, tým väčší problém a časový sklz nastane.

Stihnúť sa tak nemusí ani koniec roka 2023 a ani prvý polrok 2024. „Verím, že sa to čo najskôr postaví, a že sa to vôbec postaví,“ skonštatoval.

Extra náklady

Obáva sa, že extra náklady na výstavbu, spôsobené zdražovaním stavebných materiálov či energií, nebudú z eurofondov preplatené a magistrát bude musieť hľadať peniaze v mestskom rozpočte. „Suma však nebude zanedbateľná,“ upozornil.

Pri tomto projekte s cenou 74,58 milióna eur bez DPH sa podľa starostu hovorí o 20– až 30-percentom navýšení ceny výstavby, a teda 15 až 25 miliónoch eur. „Ak by to mestu nebolo uhradené, prípadne len nejaká časť, môže to zamávať financiami Bratislavy,“ uviedol Hrčka. Najbližšie mesiace podľa neho ukážu, ako sa situácia bude vyvíjať.

Nárast cien

Primátor Bratislavy Matúš Vallo vyhlásil, že viditeľné spomalenie výstavby spôsobil nárast cien. Potvrdil však aj nezhody v konzorciu, ktoré práce realizuje. Avizuje, že v týchto dňoch bude rokovať s hlavným zástupcom konzorcia. Hlavné mesto podľa primátora urobí maximum pre to, aby bol projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke dokončený v dobrej kvalite, za čo najmenej peňazí a v najlepšom možnom čase.

Výstavbu trate v úseku Bosákova-Janíkov dvor spustili minulý rok koncom novembra. Stavbu realizuje vysúťažená skupina dodávateľov zo Združenia NS MHD Petržalka. Hlavným členom je tu Aldesa Construcciones Polska a ostatnými členmi sú Aldesa Construcciones S.A., CEDIS a HANT BA.

Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Výstavba električkovej trate v Petržalke, február 2022
28
Galéria
Foto: Katarína Winklerová / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín