KAW Rôzne Správy

Chystajú sa oslavy 125. výročia MHD v Bratislave. Po meste vás odvezú historické vozidlá

Trasy liniek historických vozidiel pripravil bratislavský dopravný podnik tak, aby čo najvernejšie odrážali prvé trasy spred 125 rokov.

Ilustračný obrázok k článku Chystajú sa oslavy 125. výročia MHD v Bratislave. Po meste vás odvezú historické vozidlá
23
Galéria

Vo štvrtok bude naše mesto žiť oslavami 125. výročia mestskej hromadnej dopravy.

Historické vozidlá v uliciach

Električka vyrazila po prvý raz do ulíc Prešporka pred 125 rokmi, presne 27. augusta 1895. To je určite dobrý dôvod na oslavu!

„Napriek súčasnej ťažkej dobe by sme si spolu s vami chceli pripomenúť toto významné výročie. Centrom týchto osláv bude priestor pred Starou tržnicou pri električkovej zastávke Námestie SNP,“ informuje bratislavský dopravný podnik (DPB) na sociálnej sieti.

Vo štvrtok 27. augusta budú po uliciach Bratislavy jazdiť historické vozidlá. A na návštevníkov podujatia vraj čakajú aj dve veľké prekvapenia.

Trasy liniek historických vozidiel pripravil DPB tak, aby čo najvernejšie odrážali prvé trasy spred 125 rokov. Historickými vozidlami sa budete môcť odviezť od 10:30 do 18:00 hod. v intervale približne 15 minút a zastavia na všetkých zastávkach na ich trasách.

Električková linka A:

SND – Nám. SNP – Obchodná – Hlavná stanica – Obchodná – tunel – nábrežie – Mostová – SND

Trolejbusová linka H:

Búdková – Hrad – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Nemocnica sv. Michala (bývalá Rajská) a späť

Autobusová linka M:

SND (zastávka električiek oproti historickej budove SND) – Nám. SNP – Štefánikova – Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Legionárska – Dostojevského rad – nábrežie – Mostová – SND

Prvá jazda MHD

Matej Benčík z občianskeho združenia Dopravná nostalgia priblížil, že prevádzka mestskej elektrickej železnice, ako jednej z prvých v strednej Európe, sa začala pred 125 rokmi. V tom čase sa začali písať i dejiny modernej bratislavskej MHD.

„Práve v roku 1895, presne 27. augusta ráno, na svoju prvú jazdu vyšiel z vozovne na dnešnej Pribinovej ulici prvý elektrický motorový vozeň. Jazda bola neverejná a predstavitelia mesta a ďalších spoločností sa odviezli zo Štúrovej ulice cez Námestie SNP, Hurbanovo a Hodžovo námestie, až na horný koniec Štefánikovej ulice, kde bola konečná zastávka,“ uviedol.

Jazda podľa jeho slov pokračovala späť rovnakou trasou do centra, odkiaľ sa električka vydala cez Jesenského ulicu a Hviezdoslavovo námestie na vtedajšiu Vitézovu ulicu, v pôvodnej osi ktorej pri rýchlom postupe dejín neskôr vyrástol Most Slovenského národného povstania.

Ako ďalej uviedol, verejnosť sa mohla prvou električkou odviezť v ten istý deň poobede, cestujúcich bolo viac ako 2000. Pred dnešnou hlavnou stanicou sa električka objavila ešte v tom istom roku v októbri. Celá trať bola dlhá viac ako tri kilometre a spoločnosť Bratislavská mestská elektrická železnica mala v tom čase 30 zamestnancov.

Zdroj: Dnes24.sk/TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM