Centrálna zóna Petržalky: Mesto sa pýta obyvateľov, čo by chceli mať v okolí električkovej trate
Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Nájdete ho na webe Hlavného mesta.
Projekt predĺženia električkovej trate na koniec Petržalky chce hlavné mesto spojiť aj s vytvorením nového urbanistického konceptu v centrálnom petržalskom koridore, ktorým bude električková trať prechádzať. Predstavou mesta, s ktorou sa obracia na obyvateľov Petržalky, je, aby v tomto priestore našli rezidenti to, čo im v súčasnosti chýba.
Centrum Petržalky
Hlavné mesto preto v týchto dňoch sprístupní na svojom webe dotazník, prostredníctvom ktorého chce zistiť, aké očakávania i nároky kladú na centrálnu petržalskú zónu samotní obyvatelia. „Dotazník zisťuje aj to, či sú Petržalčania naklonení skôr tomu, aby Petržalka poskytovala hlavne miesto na bývanie a relax, alebo by privítali, ak by sa z Petržalky stalo to, čomu urbanisti hovoria mesto krátkych vzdialeností – kde je všetko blízko, bývanie, úrady, služby, práca,“ uviedla na štvrtkovom stretnutí s novinármi hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.
Rozvoj centrálnej petržalskej osi by mal podľa jej slov sledovať, aby okolie električkovej trate ponúkalo i novú kultúrno-spoločenskú funkcionalitu a centrálna časť integrovala funkcie verejného záujmu, ktoré sú v súčasnosti vytláčané na okraj Petržalky.
Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal doplnil, že výzvou je z Petržalky urobiť plnohodnotný urbanistický celok. „Aby mala aj svoje centrum, ktoré doteraz nemá,“ povedal.
Dotazník bude súčasťou spracovávanej urbanistickej štúdie a riešenia centrálnej rozvojovej osi Petržalky. Okrem webu ho mesto sprístupní aj prostredníctvom tematickej prehliadky prezentujúcej rozpracovanú urbanistickú štúdiu. Tejto téme by mal byť venovaný celý týždeň v priestoroch ARCHA na Uršulínskej ulici.
Dočkáme sa v roku 2023
Hlavné mesto v súčasnosti finalizuje projektovú prípravu električkovej trate na koniec Petržalky, ktorá bude podkladom pre územné rozhodnutie i stavebné povolenie.
„Keďže však ide opäť o eurofondový projekt, musí ho posúdiť a schváliť ministerstvo dopravy ako riadiaci orgán. Takisto k samotnej žiadosti o územné rozhodnutie a stavebné povolenie sa musí vyjadriť 48 rôznych úradov a až následne môže príslušný stavebný úrad – v mestskej časti Petržalka vydať stavebné povolenie,“ ozrejmil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. „A samozrejme, musíte rátať aj s trvaním verejného obstarávania na zhotoviteľa,“ dodal.
Uistil však, že časový harmonogram procesov je nastavovaný tak, aby sa všetko stihlo do konca programového obdobia, teda do záveru roka 2023.
Ilustračné foto