Ilustračný obrázok k článku Bratislavu čakajú ZMENY v parkovacej politike: Systém by sa mal ZJEDNODUŠIŤ
5
Galéria
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Bratislavu čakajú ZMENY v parkovacej politike: Systém by sa mal ZJEDNODUŠIŤ

Mesto napríklad plánuje rozšíriť použitie bonusovej karty tak, aby platila v každej zaregulovanej zóne bez výnimky.

Správy Samospráva
Správy Samospráva

Bratislavu čakajú ZMENY v parkovacej politike: Systém by sa mal ZJEDNODUŠIŤ

Mesto napríklad plánuje rozšíriť použitie bonusovej karty tak, aby platila v každej zaregulovanej zóne bez výnimky.

Ilustračný obrázok k článku Bratislavu čakajú ZMENY v parkovacej politike: Systém by sa mal ZJEDNODUŠIŤ
5
Galéria
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák

Hlavné mesto pripravuje v súvislosti s Bratislavským parkovacím asistentom (PAAS), kde platí mestská parkovacia politika, viaceré systémové zmeny. Na sociálnej sieti to avizuje primátor Bratislavy Matúš Vallo. V pláne magistrátu je, aby začali platiť v budúcom roku.

Rezidentské karty

„Všetky navrhované zmeny prediskutujeme s obyvateľmi Bratislavy a v nasledujúcich mesiacoch ich uplatníme ako zmeny vo všeobecne záväznom nariadení, aby mohli platiť už pri spúšťaní ďalších PAAS zón od budúcej jari,“ deklaruje Vallo.

Mesto napríklad plánuje rozšíriť použitie bonusovej karty tak, aby platila v každej zaregulovanej zóne bez výnimky. Zjednodušiť by sa mali tiež časy regulácie v zónach PAAS, a to tak, aby sa zbytočne neobmedzovalo parkovanie tým, ktorí v zóne nebývajú, pokiaľ tam obyvateľ ľahko a vždy nájde voľné parkovacie miesto. Má ísť aj o ústretový krok voči vodičom, ktorí potrebujú dochádzať autom do práce či školy.

Zmenou by malo byť tiež to, že na jednu osobu bude môcť byť vydaných viac rezidentských kariet, na jeden byt však aj tak maximálne tri.

Mesto taktiež uvažuje nad možnosťou získať rezidentskú kartu aj na auto, ktoré je evidované na najbližších príbuzných, teda rodičov, súrodencov či deti.

Magistrát chce tiež prehodnotiť cenu abonentskej karty, aby bola dostupnejšia, napríklad pre prevádzkovateľov obchodov v regulovanej zóne. Riešiť chce i parkovanie pre ošetrovateľov a sociálnu starostlivosť či parkovacie karty pre motorky. Sľubuje aj zahustenie siete parkovacích automatov.

Pravidlá sa prispôsobia

Primátor podľa vlastných slov rozumiem obavám mnohých Bratislavčanov z parkovacej politiky. Pozornosť upriamuje na petržalskú zónu Dvory IV, kde tiež podľa neho vládli pred spustením nových pravidiel obavy, v súčasnosti je však podľa neho 80 percent obyvateľov zóny s parkovacou politikou spokojných.

Od začiatku som tvrdil, že PAAS nie je vytesaný do kameňa. Preto pravidlá, ktoré vychádzali z mnohých náročných stretnutí s obyvateľmi, budeme aj na základe skúseností z prvých zón, opäť s obyvateľmi, prispôsobovať tak, aby PAAS čo najviac zlepšoval ich kvalitu života,“ zdôrazňuje Vallo.

Nebude to však podľa neho znamenať, že všetci zaparkujú všade zadarmo, keďže by to nefungovalo.

Vedia to podľa neho vo všetkých veľkých európskych mestách, kde parkovaciu politiku už zaviedli.

Prvými troma lokalitami, kde začal od 10. januára 2022 systém platiť, boli Tehelné pole v Novom Meste, Dvory 4 v Petržalke a Krasňany v Rači. V súčasnosti je do systému zaradená aj zóna Hlavná stanica – Blumentál v Starom Meste a štyri zóny v Ružinove. Koncom septembra majú pribudnúť ďalšie dve ružinovské zóny.

Témy, ktoré hýbu Bratislavou

Parkovanie PAAS v Bratislave
5
Galéria
Zdroj: TASR/Jaroslav Novák
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín