Rôzne

V MHD nebude viac ľudí, ak nebude rýchlejšia, odkazuje kritikom M. Vallo

Vallo vodičov žiada, aby sa nestavali „a priori“ proti novým bus pruhom. Každý jeden podľa neho prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD.

Ilustračný obrázok k článku V MHD nebude viac ľudí, ak nebude rýchlejšia, odkazuje kritikom M. Vallo
Zdroj: TASR

V Bratislave sa za posledné desaťročie počet áut zdvojnásobil a v súčasnosti je tu registrovaných viac ako 300-tisíc áut. Upozorňuje na to primátor hlavného mesta Matúš Vallo s tým, že je dôležité, aby MHD cestovalo viac ľudí ako v súčasnosti, inak doprava v dôsledku neustáleho nárastu áut úplne skolabuje.

Kritikom „bus pruhov“, ktoré mesto buduje, odkazuje, že do MHD nepresadne viac ľudí, pokiaľ nebude rýchlejšia.

Vyhradený jazdný pruh pre MHD

„To sa stane len vtedy, pokiaľ autobusy a trolejbusy nebudú stáť v rovnakej zápche ako autá a kritické úseky prejdú prednostne. Budeme modernizovať a rozširovať koľajovú dopravu, ale zrýchliť musíme predovšetkým autobusy a trolejbusy,“ vyhlásil Vallo na sociálnej sieti.

V miestach, kde získavajú vozidlá MHD stratu a pokiaľ to riešenie cesty umožní, chce bratislavská samospráva vyznačovať vyhradený jazdný pruh pre MHD, takzvaný bus pruh. „Ich úspech závisí jednak od toho, ako dokážeme vynútiť ich dodržiavanie, ale aj od toho, ako ich sami vodiči dokážu rešpektovať. Tu si treba otvorene povedať, že na obidvoch stranách sú zatiaľ rezervy,“ podotkol primátor.

Z auta do MHD

Vallo tvrdí, že rozumie motoristom, že bus pruh považujú za niečo, čo im môže skomplikovať jazdu mestom. Opticky sa podľa jeho slov totiž zdá, že zápcha sa predĺži, keďže autá sa premiestnia z dvoch do jedného pruhu. „Spravidla však priepustnosť ulice určuje semafor, ktorý na konci každej ulice vypustí počas jedného cyklu zelenej len určitý počet áut. A ten počet je napríklad v prípade kritizovaného bus pruhu na Záhradníckej ulici rovnaký ako predtým. Inými slovami, Záhradníckou prejde v rovnakom čase rovnaký počet áut, hoci opticky stoja v dlhšom rade,“ deklaruje Vallo.

Vodičov žiada, aby sa nestavali „a priori“ proti novým bus pruhom. „Každý jeden prispeje k rýchlejšiemu prejazdu MHD a perspektívne aj k viac ľuďom, ktorí MHD budú využívať. Prispeje tým pádom aj k lepšej situácii na cestách,“ tvrdí primátor. Priznáva, že efekt nemusí byť okamžitý a bude záležať na ľuďoch, ako budú nové pravidlá na dotknutých cestách dodržiavať i na meste a polícii, ako dodržiavanie pravidiel dokážu vynútiť.

Ak chcete dostávať pravidelný prísun čerstvých správ z Bratislavy a okolia, sledujte nás na Facebooku, Instagrame a Twitteri.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM