Zdroj: TASR/Michal Svítok

VIDEO: Rýchlejšie do Bratislavy: Stavebné práce na nultom obchvate sa blížia ku koncu

Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 budú mať celkovú dĺžku viac ako 59 kilometrov vrátane 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií.

Rôzne Správy
Rôzne Správy

VIDEO: Rýchlejšie do Bratislavy: Stavebné práce na nultom obchvate sa blížia ku koncu

Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 budú mať celkovú dĺžku viac ako 59 kilometrov vrátane 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií.

Zdroj: TASR/Michal Svítok

Vo štvrtok to oznámil hlavný zhotoviteľ stavby D4R7 Construction s tým, že jednotlivé úseky sú z technického hľadiska takmer hotové a pripravené na odovzdanie do užívania vodičom.

Rýchlejšie nielen do Bratislavy

„Obyvateľom hlavného mesta a okolitých obcí sa čoskoro rozšíria možnosti dochádzania do Bratislavy a, samozrejme, aj na návrat do ich domovov. Časť dopravy smerujúcej do Rakúska bude môcť mesto celkom obísť,“ povedal generálny riaditeľ D4R7 Construction Michael Heerdt.

Rýchlostná cesta R7 slúži verejnosti už takmer rok. Aj keď na dopravnom uzle Bratislava – Nivy (Prievoz) je podľa zhotoviteľa potrebné niektoré práce ešte dokončiť, veľká časť tejto rýchlostnej cesty od križovatky Bratislava – Nivy (Slovnaftská) po križovatku Bratislava – Juh (Keletec R7/D4) je už dokončená a pripravená na otvorenie. Koncesionár tvrdí, že čaká iba na potvrdenie ministerstva dopravy, či môže najskôr otvoriť túto časť R7 a nečakať na dokončenie celého dopravného uzla Bratislava – Nivy (Prievoz).

„Otvorením rýchlostnej cesty R7 z križovatky Slovnaftská by sa vodiči z južných obcí mohli počas špičky úplne vyhnúť prechodu cez obce Rovinka alebo Dunajská Lužná,“ spresnil zhovoviteľ.

Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) reagoval, že jeho rezort nebráni tomu, aby koncesionár stavby nultého bratislavského obchvatu odovzdal úsek rýchlostnej cesty R7 po Slovnaftskú. Platbu za dostupnosť však podľa koncesnej zmluvy môže dostať až vtedy, keď odovzdá R7 až po križovatku Prievoz.

Viac o doprave v Bratislave

Platba za dostupnosť

„My podľa koncesnej zmluvy nemôžeme začať platiť tzv. platbu za dostupnosť, lebo v koncesnej zmluve je celý úsek až po Prievoz. Jednoducho nesmieme, aj keby sme chceli, nemôžeme platiť,“ ozrejmil minister. Zároveň priblížil, že koncesionár dostane list, v ktorom sa bude hovoriť o tom, že ak odovzdá R7 až po križovatku Prievoz – aj keď nebudú ešte odovzdané prípojné vetvy na D1 – je rezort ochotný a súčasne aj povinný uhradiť platbu za dostupnosť.

Aj Lužný most

Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 budú mať celkovú dĺžku viac ako 59 kilometrov vrátane 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií. Medzi nimi je aj nový Lužný most cez Dunaj, ktorý je súčasťou takzvaného dunajského súmostia merajúceho tri kilometre, ako aj viadukt na úrovni Slovnaftu. V prevádzke je už križovatka v Rači. Výstavba obchvatu Bratislavy sa oficiálne začala v októbri 2016. Po prípravných prácach sa na prvých stavebných objektoch začalo robiť v roku 2017. Naplno sa stavba rozbehla až v roku 2018.

Stavba D4 a R7 je v súčasnosti najväčším infraštruktúrnym projektom na Slovensku a aj jedným z najväčších PPP projektov v Európe. Koncesionárom projektu je spoločnosť Zero Bypass, ktorá zabezpečuje financovanie, výstavbu a prevádzku obchvatu Bratislavy počas obdobia 30 rokov. Hlavným dodávateľom projektu je spoločnosť D4R7 Construction.

Zdroj: TASR/Michal Svítok

Stalo sa v Bratislave

D4R7 z dronu
21
Galéria
Zdroj: TASR/Michal Svítok
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín