Tomáš Stupavský Rôzne

Železničná spoločnosť Slovensko sa vzdáva! RegioJet vyhral svoj boj

Od 15. apríla dôjde k výraznej zmene na železničnej trase Bratislava – Žilina – Košice. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa rozhodla znížiť počet InterCity vlakov jazdiacich medzi hlavným mestom a východnou metropolou. Vraj odmieta cenovú vojnu, súkromný dopravca RegioJet si myslí niečo iné.

Ilustračný obrázok k článku Železničná spoločnosť Slovensko sa vzdáva! RegioJet vyhral svoj boj
Zdroj: TASR

„ZSSK je štátna firma a nebude sa správať nehospodárne,“ tak sa píše v oficiálnom vyhlásení spoločnosti. Preto zníži počet IC-čiek na trase Bratislava – Žilina – Košice a späť. Z doterajšieho počtu 41 vlakov bude týždenne jazdiť iba 25 spojov. V pracovné dni tak budú na trase premávať iba dva páry IC vlakov namiesto súčasných troch párov. Následne sa zredukuje aj počet víkendových spojov.

„Súkromný dopravca uplatňuje rôzny meter. Lístok na 100-kilometrovú trasu v IC vlakoch stojí pre bežného cestujúceho rádovo o tretinu až o polovicu menej ako lístok na rovnako dlhej 100-kilometrovej trase na linke dotovanej štátom, kde je jediným prevádzkovateľom,“ uviedla hovorkyňa ZSSK Jana Morháčová.

ZSSK tvrdí, že nedokáže bojovať s konkurenciou, ktorá ponúka na tej istej trase až o polovicu lacnejšie lístky. Ešte koncom minulého roka ZSSK vytiahla do boja, najprv znížením cien cestovného a následným zvýšením vlakov, no teraz ich naopak musí rušiť.

RegioJet sa bráni obvineniam

Súkromný dopravca sa bráni, že ZSSK bola stratová na trase Bratislava – Žilina – Košice a späť, ešte pred príchodom žltých vlakov a to je pravý dôvod, prečo znižuje počet InterCity vlakov. Údajne za posledný rok vygeneroval stratu vo výške troch miliónov eur.

Radim Jančura, majiteľ holdingu STUDENT AGENCY, do ktorého vlaky RegioJet patria, preto vyzval ZSSK, aby rovnako zverejnila vývoj počtu cestujúcich vo svojich diaľkových vlakoch na rovnakej trati. Dokonca svoju výzvu avizoval aj ministrovi Jánovi Počiatkovi.

„Vyzývam ministra dopravy Jána Počiatka, aby nariadil ZSSK transparentne zverejniť počty cestujúcich vo vlakoch IC a vývoj ich počtu po zavedení „cestovania zadarmo“ pre vybrané sociálne skupiny a po vstupe dopravcu RegioJet na trh,“ vyjadril sa Jančura.

RegioJet uvádza, že jeho vlaky jazdia bez akýchkoľvek dotácií, štát v nich na rozdiel od rýchlikov ZSSK neprepláca ani zľavy sociálnym skupinám, ako sú napríklad seniori či študenti. Preto RegioJet svojim klientom ponúka zľavy a zvýhodnené cestovné, aby tak dokázal cenovo konkurovať štátnej ZSSK.

„Aj keď nám štát neprispieva na našu prevádzku ani cent, chceme, aby mali cestujúci šancu cestovať na úrovni,“ hovorí Radim Jančura.

RegioJet na trase Bratislava – Žilina – Košice prevádzkuje denne šesť spojov, tri v každom smere, a ich priemerná obsadenosť aktuálne dosahuje približne 400 cestujúcich na jeden spoj.

Prečítajte si tiež: S miernym meškaním, no kompletne vypredaný dnes do Bratislavy dorazil žltý vlak RegioJetu

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM