Michaela Katonová Správy

OBRAZOM: Moderné Klientske centrum štátnej správy uľahčí Bratislavčanom život

Od 1. februára začne fungovať v Bratislave v skúšobnej prevádzke Klientske centrum štátnej správy. Slávnostne ho otvoril predseda vlády Robert Fico s podpredsedom vlády a ministrom vnútra Robertom Kaliňákom. Do novej budovy sa sťahuje štátna správa až z desiatich adries.

Ilustračný obrázok k článku OBRAZOM: Moderné Klientske centrum štátnej správy uľahčí Bratislavčanom život
Foto: Michaela Katonová / Zdroj: Dnes24.sk

Premiér spolu s podpredsedom vlády, prednostom okresného úradu Bratislava Marošom Karšňákom a starostom mestskej časti Nové Mesto Rudolfom Kusým vyzdvihli benefity 44. klientskeho centra. Sídliť bude na Tomášikovej 46, adrese známej ako stará Ikea a jeho skúšobná prevádzka bude pre občanov spustená od zajtra.

„Táto budova je symbolom moderného štátu, symbolom moderného poskytovania služieb občanom,“ povedal predseda vlády Robert Fico.

Klientske centrum poskytne občanom hlavného mesta všetky služby, ktoré reálne potrebujú k svojmu každodennému životu. „Desať adries prakticky zaniká v Bratislave a sústreďujú sa do tohto jedného priestoru,“ podotkol premiér Fico.

V krátkom čase by k existujúcim pracoviskám mala pribudnúť aj agenda daňového úradu, sociálneho úradu či pobočka Všeobecnej zdravotnej poisťovne. „Od ostatných úradov chceme, aby tu mali minimálne podateľne, aby napríklad v prípade obdobia daňových priznaní mohli podávať daňové priznania občania aj tu,“ podotkol Kaliňák.

Klientske centrum bude počas februára v skúšobnej prevádzke. „Do reálneho výkonu nabehne od 1. marca. Verím, že ľudia budú zhovievaví a budú mať pochopenie, ak sa v skúšobnej prevádzke niečo vyskytne, nejaká drobnosť,“ uviedol Robert Fico.

Pre občanov budú v klientskom centre dostupné viaceré služby:

  • vybavovanie dokladov pre okresy Bratislava I a III
  • prihlasovanie a prevod držby vozidiel
  • vybavovanie vodičských preukazov (aj medzinárodných)
  • vybavovanie cestovných pasov
  • vybavovanie občianskych preukazov
  • agenda živností
  • agenda štátneho občianstva
  • osvedčenia listín a overovanie podpisov

Obyvatelia si tu budú môcť vybaviť aj zmenu mena a priezviska, ako aj záležitosti lesného a pozemkového hospodárstva či životného prostredia a cestnej dopravy. „Nové Klientské centrum bude pre občanov a podnikateľov znamenať, že jednoduchšie a pohodlne na jednom mieste vybavia svoje úradné veci so štátom,“ uviedol tlačový odbor ministerstva vnútra.

Dostupnosť klientskeho centra

Klientske centrum bude dostupné mestskou hromadnou dopravou aj autom. V blízkosti sú zastávky autobusových liniek 39, 50, 53, 61, 63, 96, 196 a trolejbusových liniek 204 a 205. Pri budove je vytvorených 531 parkovacích mi­est.

Úradné hodiny

Úradné hodiny všetkých pracovísk Klientskeho centra Bratislava budú oproti súčasnému stavu zjednotené:

  • Pondelok od 8:00 do 15:00
  • Utorok od 8:00 do 15:00
  • Streda od 8:00 do 17:00
  • Štvrtok od 8:00 do 15:00
  • Piatok od 8:00 do 14:00

„Bratislava veľmi intenzívne trpela mnohými nedostatkovými orgánmi, ktoré fungovali nie veľmi dobre a hlavne nie dostatočne kapacitne. Verím, že pre obyvateľov Bratislavy to bude zjednodušenie života,“ skonštatoval podpredseda vlády a minister vnútra Kaliňák.

V bratislavskom klientskom centre, do výstavby ktorého štát investoval 12,7 milióna eur, je 11-tisíc štvorcových metrov kancelárskych priestorov. Doteraz bolo otvorených 43 klientskych centier z celkového počtu 79, ktoré plánuje Ministerstvo vnútra SR zriadiť v rámci Slovenskej republiky.

Prečítajte si tiež: Nové klientské centrum štátnej správy otvoria budúci mesiac. Čo všetko tu nájdete?

Zdroj: TASR / Dnes24

Nové Klientske centrum
19
Galéria
Foto: Michaela Katonová / Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM