Alexandra Húsková Správy

Na stavbe obchvatu a rýchlostnej cesty by sa stroje mali objaviť už na jar

Prvé stroje by sa mali objaviť na mieste výstavby rýchlostnej cesty R7 už na jar tohto roka. Jednoduchšie dochádzanie budú znamenať najmä pre obyvateľov prímestských častí Bratislavy, ktorí by sa mohli po novej ceste previezť "už" o pár rokov.

Ilustračný obrázok k článku Na stavbe obchvatu a rýchlostnej cesty by sa stroje mali objaviť už na jar
Zdroj: TASR

Verejné obstarávanie na koncesionára výstavby oboch projektov je definitívne uzavreté. Oznámil to dnes štátny tajomník Ministerstva dopravy SR Viktor Stromček po stretnutí s petičným výborom v Podunajských Biskupiciach.

„Nič nebráni tomu, aby sa stavba začala realizovať,“ uviedol Stromček. Materiál ministerstvo posunulo vláde, po ktorej schválení by sa mali práce začať. „Výstavba nultého obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 z Bratislavy do Dunajskej stredy sa začne na jar 2016,“ doplnil Stromček.

Ministerstvo dopravy po vyhodnotení súťaže nedostalo ani jednu námietku od niektorého z uchádzačov, ktorá by mohla celý proces predĺžiť.

Podľa Stromčeka počas verejného obstarávania ministerstvo nedostalo ani jednu námietku. Spoločnosť Cintra, ako víťaz verejného obstarávania, by mala predstaviť harmonogram prác stavby na seminári v budúcom týždni. Aj keď trasa obchvatu vedie aj cez chránenú krajinnú oblasť, ministerstvo nepredpokladá žiadne zdržanie. Kompenzačné opatrenia vykonajú podľa Viktora Stromčeka ešte pred začatím stavby.

„S víťazným koncesionárom obídeme ohľadom harmonogramu výstavby všetky dotknuté obce a mestské časti, aby sme obyvateľov na verejných diskusiách informovali,“ podotkol Viktor Stromček.

Výstavba by mala podľa štátneho tajomníka začať rýchlostnou cestou R7 a následne pokračovať vybudovaním obchvatu. Predpokladané ukončenie výstavby R7 je v roku 2020.

„Zvádzali sme dlhoročný boj, aby sa začala výstavba tak dôležitých stavieb ako je nultý diaľničný obchvat a R7. Máme nazbieraných vyše 10-tisíc podpisov. Pokiaľ neuvidíme stroje na stavbe, petícia bude živá,“ uviedla Alžbeta Ožvaldová, starostka MČ Podunajské Biskupice a členka petičného výboru za vybudovanie obchvatu.

Prečítajte si aj: Starostovia spustili petíciu za urýchlenie výstavby obchvatu D4 a R7

„Žiadame vládu aby neotáľala a keď budú splnené podmienky podpísala zmluvu s koncesionárom. Chceme vidieť harmonogram prác a reálne stroje, pracujúce na výstavbe,“ vyhlásila Alžbeta Ožvaldová.

„Odkazujem politikom a analytikom, ktorí hovoria že Bratislava nepotrebuje ďalší obchvat a rýchlostnú komunikáciu, nech sa postavia do radu áut v ranných a poobedných hodinách na juhovýchodné výpadovky mesta. Ak niekto povie, že mestu obchvat nepomôže, tak je neznalý problematiky,“ upozornila Alžbeta Ožvaldová

Prečítajte si aj: Vrakuňa spustila petíciu za riešenie kolapsu dopravy v mestskej časti.

Obchvat by mala stavať španielska Cintra

Ministerstvo dopravy v pondelok 1. februára informovalo o tom, že za víťaznú ponuku na výstavbu obchvatu Bratislavy vybralo tú najlacnejšiu, ktorú predložilo združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Sľubuje postaviť obchvat za viac ako štyri roky, pri ročnej splátke počas tridsaťročnej prevádzky cesty vo výške 56,72 milióna eur. Financovanie prebehne formou PPP modelu. Po tridsiatich rokoch by tak mal obchvat stáť celkovo približne 1,7 miliardy eur.

Čo sa týka podpisu zmluvy, podľa vyjadrenia ministra Počiatka má súčasná vláda mandát na takéto rozhodnutie až do volieb. „Nie je dôvod na to, aby sme špekulovali nad tým, či máme alebo nemáme právo to podpísať. Samozrejme, mandát máme až do volieb, ale nebudeme tlačiť nič cez bod zlomu,“ uviedol v decembri šéf rezortu dopravy. Obchvat Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

Foto:ilustračné Zdroj:Dnes24/Tasr

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM