Alexandra Húsková Samospráva

Koľko reklamy chceme v našom meste? Mesto plánuje obmediť vizuálny smog

Primátor sa dohodol so zástupcami Asociácie vonkajšej reklamy na znižovaní reklamy a systéme pri jej umiestňovaní v meste. Ivo Nesrovnal však zároveň presadzuje, že najúčinnejšou formou samosprávy na boj s týmto fenoménom by bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území.

Ilustračný obrázok k článku Koľko reklamy chceme v našom meste? Mesto plánuje obmediť vizuálny smog
Zdroj: TASR

„Poriadok, čistota, ale aj vizuálna tvár mesta patrili k top prioritám mojej kandidatúry na post primátora Bratislavy a v tomto smere preto vyvíjam potrebné aktivity,“ povedal na stretnutí s Asociáciou primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Obe strany prejavili ochotu spolupracovať pri znižovaní počtu reklamných nosičov. Zároveň sa dohodli na vytvorení pracovnej skupiny, ktorá sa bude stretávať na pôde magistrátu. Výsledkom by mali byť konkrétne návrhy ako odstrániť nelegálnu reklamu a zároveň znížiť počet registrovaných plôch.

Členovia asociácie vítajú iniciatívu primátora Nesrovnala dať umiestňovaniu reklamy v Bratislave potrebný systém a sprehľadniť podmienky umiestňovania reklamy a odstraňovania nelegálnych zariadení.

Mesto momentálne pripravuje passport reklamných zariadení. Passportizácia je jedným z plánovaných krokov mesta ako dať umiestňovaniu reklamy v Bratislave systém. Podľa výsledkov procesu bude jasné, koľko reklamných nosičov sa na území mesta nachádza, ktoré plochy nie sú umiestnené legálne a v ktorých prípadoch tak bude začaté konanie o odstránení stavieb.

„Umiestnenie nelegálnej reklamy je vlastne krádež verejného priestoru, ktorý má patriť všetkým Bratislavčanom,“ povedal primátor Nesrovnal. Zároveň sa vyjadril, že reklama do mesta patrí, ale len v únosnej miere a na vhodných miestach.

Pri dodatočnom nepovoľovaní reklamných stavieb Magistrát požiadal o spoluprácu aj stavebné úrady jednotlivých mestských častí.

Podľa vyjadrenia Ivany Skokanovej, hovorkyne magistrátu Hlavného mesta Bratislavy, mesto už podalo žiadosť na súd o vypratanie stožiarov verejného osvetlenia, ktoré využívali viaceré spoločnosti na reklamnú činnosť.

Mesto rovnako zrušilo povolenie tzv. reklamným trojnožkám, ktorých sa na pozemkoch hlavného mesta nachádza až 428. Viac si prečítajte tu: Začne reklamnej plochy z Bratislavy naozaj ubúdať? Mesto vypovedalo zmluvu trojnožkám

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM