Tomáš Stupavský Samospráva

Začne reklamnej plochy z Bratislavy naozaj ubúdať? Mesto vypovedalo zmluvu trojnožkám

Primátor Ivo Nesrovnal konečne začal plniť to, čo sľuboval vo svojej predvolebnej kampani. Z Bratislavy začína miznúť vizuálny smog. Mesto zrušilo povolenie na užívanie prenosných reklamných informačných a propagačných zariadení na cestách I. a II. triedy.

Ilustračný obrázok k článku Začne reklamnej plochy z Bratislavy naozaj ubúdať? Mesto vypovedalo zmluvu trojnožkám
Zdroj: Dnes24.sk

Z bratislavských ulíc bude postupne odstránených celkovo 428 informačných a propagačných zariadení známych ako reklamné trojnožky.

„Verejný priestor má patriť všetkým Bratislavčanom, nemôže si ho uzurpovať reklama,“ vysvetlil svoje rozhodnutie primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Magistrát vykonal v uplynulých mesiacoch kontrolu, či reklamné pútače na cestách, ktoré spravuje hlavné mesto, dodržiavajú podmienky stanovené v pôvodnom rozhodnutí.

Neúnosné množstvo reklamy

„Pri kontrole boli zistené viaceré porušenia podmienok ako napríklad, zariadenia neboli umiestnené tak, aby vyhovovali požiadavkám bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, boli taktiež umiestnené na križovatke a v rozhľadovom poli vodiča na križovatke a vo viacerých prípadoch tieto zariadenia bránili v rozhľade na priechodoch pre chodcov a v miestach vjazdov a výjazdov na pozemné komunikácie,“ informovala hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.

Po zhodnotení týchto výsledkov sa Ivo Nesrovnal nakoniec rozhodol o zrušení povolenia umiestňovania spomínaných reklamných zariadení.

„Reklama v určitej miere do mesta patrí. Avšak v únosnej miere a na miestach, kde je to vhodné. Už viackrát sme sa však presvedčili, že také množstvo reklamy, aké vidíme v uliciach Bratislavy, je jednoducho neúnosné. Obzvlášť v prípadoch, keď reklamné zariadenia nie sú len estetickým problémom mesta, ale vo výnimočných situáciách môžu aj vážne ohroziť zdravie či životy ľudí a komplikovať mestskú dopravu,“ povedal primátor Nesrovnal.

Na rade bilbórdy?

Hlavné mesto pripravuje znížiť aj počet bilbórdov na území Bratislavy. Primátor už dlhodobo upozorňuje na fakt, že najúčinnejšou formou samosprávy na boj s týmto fenoménom by bola originálna kompetencia samospráv regulovať reklamu na svojom území.

Reklamné trojnožky sú v súčasnosti umiestnené na týchto miestach: Kamenné námestie, Hodžovo námestie, Dunajská, Námestie SNP, Jesenského, Šafárikovo nám., Dostojevského rad, Štúrova, Mýtna, Námestie Slobody, Jánska, Kollárovo nám., Špitálska, Americké nám., Mickiewiczova, Štefánikova, Predstaničné nám., Šancová, Račianske mýto, Račianska, Námestie 1. mája, Bajkalská, Krížna, Miletičova, Záhradnícka, Mlynské nivy, Karadžičova, Legionárska, Radlinského, Rajská, Cintorínska, Rázusovo nábrežie, Staromestská, Suché mýto, Trnavské mýto, Galvaniho, Ivánska cesta, Vajanského nábrežie, Trnavská cesta, Vajnosrká, 29. augusta, Prievozská, Rožňavská, Gagarinova, Budatínska, Mlynská dolina, Molecova, Karloveská, Nábrežie arm. gen. L. Svobodu, Limbová, Tomášikova, ul. Imricha Karvaša, Botanická. Zo všetkých miest by mali byť odstránené.

Prečítajte si tiež: Začal primátor plniť svoje sľuby? Z ulíc by mali miznúť reklamné pútače

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM