Alexandra Húsková Správy

FOTO: Testovanie koľajovej trate do Petržalky

Električka, alebo vlak? V úseku električkovej trate Jesenského v Starom Meste - Jungmanova v Petržalke sa uskutočnila technicko-bezpečnostná skúška premávky električky na trati s rozchodom 1435 milimetrov. Pozrite sa, ako testovanie zachytil fotograf Miroslav Pokorný.

Ilustračný obrázok k článku FOTO: Testovanie koľajovej trate do Petržalky
Zdroj: Dnes24.sk

Prvá časť električkovej trate bola vybudovaná s „dvojitým“ rozchodom, v pôvodných plánoch sa totiž uvažovalo aj o prepojení na železnicu. Od plánov sa počas výstavby projektu upustilo a druhá časť električkovej trate v Petržalke je už naplánovaná len s rozchodom pre električky.

Prečítajte si aj: Ďalšia časť trate električky v Petržalke by sa mala stavať o dva roky

Vlak by sa teda dostal len po Jungmanovu na Petržalskej strane.

„Na tejto trati je dvojitý rozchod – jeden pre električky, jeden pre mestské vlaky. Už sú preskúšané oba. Používať sa bude ten električkový,“ uviedla Ivana Skokanová, hovorkyňa magistrátu.

Skúške trate predchádzala príprava električky s normálnym rozchodom. „Najjednoduchším riešením bolo použiť bratislavskú električku typu T3, ktorú na rozchod 1435 mm upravili výmenou podvozkov,“ priblížila Adriana Volfová, hovorkyňa DPB.

Keďže DPB nedisponuje električkami s týmto rozchodom, od Košického dopravného podniku si preto zapožičali podvozok a dali ho do bratislavskej električky typu T3. „Pôvodné úzkorozchodné podvozky odpojili a vyviazali, podvozky z Košíc sa skontrolovali, vyskúšali, zaviazali a pripojili pod určenú električku,“ uviedla Adriana Volfová z DPB.

Prečítajte si aj: OBRAZOM: Po viac ako polstoročí sa do Petržalky opäť dostala električka

Keďže pre zvýšenie komfortu prejazdu električiek s rozchodom 1000 mm boli výhybky zavarené pozdĺž celej trasy, na Šafárikovom námestí pred Univerzitou Komenského to preto vyriešili konštrukciou.

Následne sa na električke urobili predpísané skúšky a merania a statická skúška bŕzd. Posledná fáza úpravy električky sa odohrala v deň skúšky trate priamo na trati, išlo o overenie účinku a súčinnosti bŕzd v pohybe.

„Úprava električky na skúšku trate trvala 2 týždne odo dňa, kedy boli podvozky dovezené z Košíc,“ uviedla Adriana Volfová.

„Električka prešla trať v oboch smeroch v troch rýchlostiach – 10, 30 a 50 kilometrov/hod. Skúšky dopadli pozitívne. Protokol zo skúšky je ďalším podkladom potrebným v rámci kolaudačného konania električkovej trate. Aj táto skúška je tak ďalším krokom v kolaudačných konaniach, nakoľko aj tento širší rozchod je súčasťou projektu,“ informovala Ivana Skokanová.

Video z prvej jazdy električkou cez Starý most na petržalskú stranu si pozrite TU.

Prečítajte si aj: Električka do Petržalky: Nesplnené sľuby, zmeny v doprave aj veľké očakávania

Zdroj foto:Miroslav Pokorný

Technicko-bezpečnostné skúšky s električkami s rozchodmi 1000 mm a 1435 mm.
20
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM