Aktualizované KAW Správy

Ďalší odklad električkovej prepravy do Petržalky? Koľajnice zrejme zdeformovali horúčavy

Obyvatelia Bratislavy sa nevedia dočkať prvej cesty električkou cez Starý most. Situácia sa však opäť sa komplikuje.

Ilustračný obrázok k článku Ďalší odklad električkovej prepravy do Petržalky? Koľajnice zrejme zdeformovali horúčavy
Zdroj: TASR

Jazda električkou cez Starý most, na ktorú všetci túžobne čakajú, sa možno oddiali. Koľajnice na petržalskej strane sú totiž na niekoľkých miestach zvlnené. Na príčine by mohli byť vysoké minulotýždňové teploty.

Kolaudácia problém neodhalila

Kolaudačná prehliadka mosta a trate na konci mája nezistila nijaký problém. Zdalo sa, že začiatkom prázdnin električka povezie prvých cestujúcich. Na problém s koľajnicami upozornil portál imhd.sk.

Električka by mala Petržalčanov a ďalších obyvateľov Bratislavy odviezť linkou číslo 1 až na Hlavnú stanicu, linka číslo 3 by mala spájať najväčšie slovenské sídlisko s Račou. Od 19. mája môžu cez most prechádzať peší a cyklisti.

Po zistení nepríjemnej skutočnosti primátor Ivo Nesrovnal nariadil zhotoviteľovi preveriť, čo sa udialo na trati pozdĺž Jantárovej cesty v Petržalke.

„Primátor požiadal zhotoviteľa o okamžitú nápravu. Výdavky spojené s odstránením tohto problému bude znášať zhotoviteľ, pretože pôjde o opravu v rámci záručnej lehoty,“ povedala pre denník SME hovorkyňa magistrátu Ivana Skokanová.

Zdeformovanú časť novej električkovej trate začnú opravovať v stredu 29. júna tak, aby spustenie električkovej dopravy začiatkom júla na tomto mieste nebolo ohrozené. Po komunikácii so zhotoviteľom stavebných prác o tom informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Náklady na opravu budú hradené zo záruky, nie z rozpočtu mesta.

Koľaje dôkladne skontrolujú

Primátor dúfa, že takýchto poškodených miest nebude na novej električkovej trati viac, koľaje preto ešte raz skontrolujú.

Hlavný zhotoviteľ prác spoločnosť Eurovia SK tvrdí, že porucha nastala na otvorenej jazdnej dráhe, ktorá sa nachádza v Petržalke v smere od Bosákovej ulice po obratisko. Na všetkých ostatných úsekoch tejto stavby prvej etapy električky do Petržalky je použitá pevná jazdná dráha a koľaj je ukotvená do betónu.

„Zvlnenie nastalo vysokými horúčavami aj napriek tomu, že podľa kontroly projektov bola trať navrhnutá v súlade s predpismi a normami. Nakoľko použitie zdvojenej koľaje nie je bežné technické riešenie a neexistujú k tomu reálne skúsenosti, je predpoklad, že napriek dodržaniu všetkých normových parametrov pri projektovaní a realizácii, práve toto bolo príčinou vzniknutej deformácie,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Eurovia SK Lenka Kubejová.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK), ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy, pre TASR uviedol, že súčasný stav na trati v Petržalke eviduje. Taktiež si želá, aby začali električky po Starom moste jazdiť v očakávanom termíne, a to začiatkom júla po dokončení kompletnej administratívy a zákonnej odvolacej lehoty.

Čítajte aj: Električkou sa cez Starý most zvezieme už začiatkom prázdnin. Frešo expresne podpísal kolaudačné rozhodnutie

Električky cez nový Starý most
5
Galéria
Zdroj: Facebook
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM